Wałbrzych. Sprawy w urzędzie tylko po umówieniu wizyty. Praca zdalna w urzędach

24 stycznia 2022 09:41. Urząd Miejski w Wałbrzychu fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Od dziś pracownicy administracji publicznej, zgodnie z decyzją rządu, zostali skierowani do pracy zdalnej. To jeden ze sposobów rządu na walkę z piątą falą pandemii. Do odwołania obsługiwane będą wyłącznie sprawy tych osób, które wcześniej umówią się na spotkanie. Trzeba zadzwonić lub napisać maila do urzędu.

Wprowadzamy zmienione procedury: obsługiwane będą wyłącznie sprawy  po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub emailowym z właściwym biurem. Nie będzie możliwości wejścia do żadnego z biur bez wcześniejszego kontaktu emailowego lub telefonicznego z urzędnikiem, który wyznaczy dzień i godzinę spotkania. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość, przypominając, że w urzędzie – jak w przypadku każdego pracodawcy – niektórzy pracownicy będą nieobecni z powodu sprawowania opieki nad dziećmi lub pracy zdalnej – czytamy na stronach wałbrzyskiego magistratu.

Umawiać trzeba się na wizyty między innymi w Biurze Dochodów Podatkowych, Biurze Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego czy Biurze Edukacji i Spraw Społecznych.

Co ważne, w zmienionej formule działa także Biuro Komunikacji, które jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w urzędzie.

Rejestracja pojazdów przez osoby fizyczne odbywa się na zapisy po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem biura – informuje wałbrzyski magistrat.

Podobnie sytuacja wygląda w urzędach w całym regionie. W wielu z nich urzędnicy zachęcają by część spraw, w miarę możliwości załatwiać zdalnie za pomocą specjalnych platform.

 

Dodano: 24 stycznia 2022 09:41
`