Dodano: 31 sierpnia 2020 08:03
Wałbrzych. Sprawniej w Biurze Komunikacji. W środy biuro ma działać tylko cztery godziny
Tematy: biuro komunikacji magistrat urząd miejski wałbrzych
Kolejki i problemy pojawiły się przed Biurem Komunikacji w styczniu, gdy zmieniły się przepisy i w urzędzie pojawili się petenci, chcący załatwić zaległe sprawy – przekonują miejscy urzędnicy. Do urzędu zaczęły napływać skargi na pracę biura. Podjęto wówczas decyzję o zatrudnieniu czterech dodatkowych osób. Dziś czas na kolejne zmiany.
– Są to zmiany, które mają usprawnić komunikację i usprawnić obsługę w Biurze Komunikacji – przekonuje wiceprezydent Wałbrzycha, Sylwia Bielawska.
Pierwszym krokiem miasta do rozwiązania problemów było zatrudnienie czterech dodatkowych osób do obsługi. Obecnie miasto przygotowało dodatkowe pomieszczenie do obsługi przedsiębiorców. To właśnie biznesowi petenci, którzy przy jednorazowej wizycie załatwiali więcej niż jedną sprawę blokowali dość często kolejkę. Trzecia zmiana, która będzie obowiązywać już od września, to skrócenie czasu pracy urzędników w środę do czterech godzin. Przez kolejne cztery godziny pracownicy będą szkolić i poznawać nowe przepisy, aby szybciej obsługiwać mieszkańców.
Jak przekonują urzędnicy, sami możemy zadbać także o to, by usprawnić obsługę w Biurze Komunikacji.
– Jeżeli chodzi na przykład o zgłoszenie zbycia, nabycia pojazdu, czyli to novum, które weszło od stycznia, to zachęcamy naszych klientów, żeby robili to przez e-puap, czyli zgłaszali elektronicznie. Również można zostawić takie zawiadomienie w Biurze Obsługi Klienta – mówi Elżbieta Marciniak, kierownik Biura Komunikacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Obecnie w biurze od rana wydawane są bilety w systemie kolejkowym. Urzędnicy przekonują jednak, że biletów wystarcza, a część nawet zostaje, zatem jeżeli ktoś w ciągu dnia przyjdzie, to powinien załatwić swoją sprawę.
Bez wątpienia pracę usprawniła oddzielna obsługa przedsiębiorców, przekonuje kierownik biura.
– Leasingi, które mają po pięć – sześć aut, nie blokują już kolejki klientom, tylko są załatwiani w oddzielnym pomieszczeniu – dodaje Marciniak
Dziennie Biuro Komunikacji załatwia ponad spraw. To najbardziej oblegane biuro w strukturach urzędu.
Zobacz także
- Dziesiątki opon wyrzuconych do potoku. O jesiennym problemie mówią aktywiści stowarzyszenia Czysty Wałbrzych
- Święto muzyki i odsłonięcie muralu 22 listopada w Filharmonii Sudeckiej
- Jarmark Bożonarodzeniowy w Głuszycy. Miasto ogłasza nabór na wystawców
- Karambol na A4. Jedna osoba zginęła. Jezdnia w kierunku Wrocławia zablokowana
- Wałbrzych. Trzy rozbite auta na Sikorskiego. Jedna osoba trafiła do szpitala
- Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” nagrodzony na międzynarodowym festiwalu
Najczęściej czytane
- Jest decyzja w sprawie S5 koło Wałbrzycha. Ruszają pierwsze prace
- Wałbrzych. Koniec ZDKiUM. Miasto chce zlikwidować tę jednostkę
- Wałbrzyszanie zrobieni „na festiwal rowerowy”. Gdzie się podziało sto pięćdziesiąt tysięcy złotych?
- Duże utrudnienia na Sobięcinie. Na skrzyżowaniu stoi porzucony duży sprzęt drogowy
- Ponad 80 mln złotych deficytu. Wydatki na poziomie blisko 1,5 miliarda. Jest projekt budżetu Wałbrzycha na przyszły rok