Dodano: 10 października 2022 18:46

Wałbrzych. Na drodze nad Lisią Sztolnią jest już asfalt. Prace na Chrobrego to finał budowy obwodnicy miasta

Ruszyły właśnie prace bitumiczne w rejonie węzła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego. W tym tygodniu planujemy sukcesywnie układanie wszystkich warstw masy bitumicznej na cały przygotowanym odcinku tj. od ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej – informuje dziś na FB Budimex, główny wykonawca obwodnicy. To już ostatnie prace tego rodzaju w ramach budowy obwodnicy Wałbrzycha.

Główny ciąg obwodnicy łączący Piaskową Górę przez Stary Zdrój ze Śródmieściem jest już gotowy od kilku tygodni. To z odcinkiem ulicy Bolesława Chrobrego w centrum miasta drogowcy mieli największe problemy.

Błędne pomiary sprzed dwudziestu lat, gdy projektowano obwodnicę Wałbrzycha, sprawiły, że zabytkowa sztolnia stała się największą przeszkodą w ukończeniu całej inwestycji. Dodatkowo, w czasie prowadzonych prac koparka przebiła strop górniczego korytarza. Pojawił się problem dotyczący zabezpieczenia, ewentualnego wzmocnienie stropu wyrobiska.

Pierwotny plan zakładał budowę specjalnego sarkofagu z betonu, który przykryłby Lisią Sztolnię. Dodatkowo wyrobisko miało być wzmocnione specjalną żywicą. Takie rozwiązanie okazało się zbyt drogie. Wyceniono je na ponad pięć milionów złotych. Później pojawił się dość kontrowersyjny pomysł zasypania Lisiej Sztolni na problematycznym odcinku w taki sposób, by w przyszłości było możliwe jej odkopanie i umieszczenie nad sztolnią betonowych płyt. Ostatecznie zdecydowano się jednak tylko na ostatnie rozwiązanie, czyli położenie nad podziemnym korytarzem betonowego wzmocnienia.

Po zakończeniu tych prac główny wykonawca rozpoczął kładzenie asfaltu na tym odcinku. Jak informuje Budimex, te prace mogą potrwać kilka najbliższych dni.

Kiedy pojedziemy obwodnicą? Termin oddania drogi do użytku był podawany przez władze miasta już wielokrotnie. W tym momencie najbardziej prawdopodobny termin to końcówka października bądź początek listopada.

Przypomnijmy, umowę na budowę obwodnicy podpisano w 2019 roku. Budowa blisko sześciokilometrowej drogi miała zakończyć się w czerwcu ubiegłego roku.

Zachodnia obwodnica Wałbrzycha. Węzeł Reja. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zachodnia obwodnica Wałbrzycha. Węzeł Reja. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zachodnia obwodnica Wałbrzycha. Węzeł Reja. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zachodnia obwodnica Wałbrzycha. Węzeł Reja. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zachodnia obwodnica Wałbrzycha. Węzeł Reja. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

Prace bitumiczne w rejonie wezła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych

  • Krrit pisze:

    Czy Pan Wgniotka dopłacał za lokowanie produktu?

  • Auto-r pisze:

    Czy z ulicy B. Chrobrego będzie możliwa jazda w kierunku skrzyżowania Kolejowa-Wysockiego? Na zamieszczonych zdjęciach tego nie widać… Czyżby kolejna tuba wiadomo kogo?

  • W-ch pisze:

    Można i widać – 3 zdjęcie od góry – tam gdzie stoi koparka i biały bus będziesz mógł nawrócić

  • W-ch pisze:

    Wróc – ja źle patrze; to chyba nie będzie można

  • Zenon pisze:

    Z ulicy B. Chrobrego nigdy nie było możliwości jazdy w kierunku Kolejowa-Wysockiego i teraz też nie będzie.

  • Jwch pisze:

    Jak nie było zawrotki? A po co są światła przy Mazowieckiej?

  • Jwch pisze:

    Errata, zawrotki kiedyś była a teraz faktycznie same ekrany więc zawrotka jedynie w okolicy przejazdu kolejowego

  • Iga pisze:

    Już dawno pisałam że z chrobrego nie da się wjechać do Mc’ donalds czy lidla . Trzeba jechać do starego zdroju aby zawrucić

  • Iga pisze:

    Już dawno pisałam że z chrobrego nie da się wjechać do Mc’ donalds czy lidla . Trzeba jechać do starego zdroju aby zawrucić

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

    Zobacz także