Zarząd Dolnośląskich Pracodawców - regionalnego związku pracodawców Konfederacji Lewiatan zorganizował w słoneczne, piątkowe popołudnie rodzinną „Majówkę Dolnośląskich Pracodawców”. W malowniczych okolicach, w Dworzysku u podnóża Chełmca rozmawiano i dobrze bawiono się w ciepłych promieniach wiosennego słońca.
Imprezę otworzył Artur Mazurkiewicz, witając przybyłych gości, wśród których znalazły się wałbrzyskie posłanki na Sejm RP – Izabela Mrzygłocka i Agnieszka Kołacz-Leszczyńska.
Następnie poseł Izabela Mrzygłocka w krótkich słowach poinformowała zebranych o aktualnych pracach komisji sejmowych, rozpatrywanych pod kątem zainteresowania związku pracodawców. Wspomniała o procesowanej w podkomisjach ustawie prezydenckiej, mającej ułatwić młodym ludziom do 30 roku życia start w pracy zawodowej. Przypomnijmy, że ustawa mówi o 2 lata pracy młodej osoby, gdzie przez rok wynagrodzenia pracownicze płaci państwo, drugi rok pracodawca. Ustawa ta ma szczególne znaczenie jeśli chodzi o aktywizację zawodową osób bardo młodych. Ma też z założenia ukrócić praktyki zatrudniania młodych pracowników na umowy śmieciowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dyrektor Konfederacji Lewiatan Lech Pilawski zwracając się do posłanek powiedział: – To, na czym zależy pracodawcom jest już po części procedowane w sejmie. Działania organizacji Lewiatan w manifeście rozwojowym „Polska 2015-25” stanowią o konieczności nowych wyzwań na nachodzące 10-lecie. Według konfederacji PKB powinno wzrosnąć o co najmniej 50%. Kolejny aspekt to ograniczenie ubóstwa w Polsce, także 50%, które wydaję być niezbędnym minimum. Trzeci aspekt, na który Konfederacja Lewiatan zwraca szczególną uwagę to wejście Polski do strefy euro. To zdaniem organizacji, może być decydujący punkt rozwoju w ciągu następnej dekady. – Konfederacja Lewiatan zaznacza, że odstąpienie od akcesji do strefy euro w konsekwencji może zepchnąć nasz kraj do II czy III ligi państw unii.
Z bardzo ciekawą prelekcją pt. Kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych wystąpiła Kinga Rękawiczna z agencji Media&Kreacja. W swoim wystąpieniu wspomniała i scharakteryzowała większość mediów społecznościowych. Podkreślając kluczowe znaczenie socialmediów wskazała kierunek, w którym zmierza komunikacja społeczna. Jak przykład wykorzystania socialmediów przedstawiła prezydenta USA Baracka Obamę, który wykorzystał je w swojej kampanii prezydenckiej.