Dodano: 31 maja 2022 12:36

Jedlina-Zdrój – Trasa kolejowa do Świdnicy gotowa za pół roku

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tematy: 


To jest Nasz news

Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!

Już tylko pół roku zajmie kolejarzom remont i przygotowanie linii kolejowej ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju. pierwsze pociągi wpisane mają być do rozkładu jazdy w grudniu 2022 roku.

Trwający od 2018 roku gruntowny remont linii kolejowej 286 ze Świdnicy Do Jedliny miał zakończyć się po dwóch latach. Obfitująca w obiekt inżynieryjne malownicza linia przysporzyła jednak kolejarzom sporo kłopotu. Niemal dwa lata po planowanej dacie oddania do użytku prace mają się ku końcowi. 

– Mamy obiekty, które były wykonane dziesiątki lat temu, natomiast one muszą mieć parametry i normy, które są uznawane obecnie. Muszą być wszystkie obiekty dostosowane do szybkiego przejazdu, musiały być wszystkie odnowione, zabezpieczone. Część obiektów swój stan pokazała dopiero w bieżących pracach, wymagało to dodatkowych działań. – powiedział naszemu reporterowi Mirosław Siemienic, rzeczkim PKP PLK.

REKLAMA

Tymczasem niezależnie od remontu wiaduktów, których na liczącej niespełna 40 km trasie jest kilkadziesiąt, trwają prace związane z pozostałą infrastrukturą. Na ukończeniu są już prace torowe, trwają te związane z przygotowaniem instalacji zabezpieczenia ruchu oraz remont największej stacji na tej trasie w Jedlinie Zdroju.  

– Na stacji Jedlina Zdrój to jest zarówno przygotowanie tego obszaru pasażerskiego, czyli peron, wiata, oznakowanie, jak i sprawy torowe, czyli odpowiednie przygotowanie szyn, podkładów, elementów sterownia ruchem kolejowym.

Wszystkie prace mają potrwać do końca lata 2023 roku. Po dość skomplikowanych i długotrwałych odbiorach technicznych pierwsze pociągi wyjadą na obfitującą w bajeczne panoramy Gór Sowich trasę jeszcze przed świętami 2022 roku.  

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Wiadukty na linii kolejowej 285. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Postaw mi kawę na buycoffee.to

  • Roman pisze:

    Słuszną linię ma nasza władza. Jakie są aktualne koszty ?

  • G. pisze:

    Nie LK286 tylko LK285, a od nowego rozkładu LK266. Nie 40km tylko 22km. Skąd oni biorą tych dziennikarzy.

  • Zobacz także