Finansowanie startupów- inwestorzy zewnętrzni czy crowdfunding?

21 września 2021 06:52. Finansowanie startupów- inwestorzy zewnętrzni czy crowdfunding? fot. użyczone. Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany

Tematy: 


Startupy są coraz popularniejszym modelem biznesowym, a w zasadzie modelem rozpoczynania własnej działalności. Przyszłym przedsiębiorcom wystarczy pomysł na biznes, który oczywiście musi być chwytliwy i przekonywujący, a następnie potrzebują inwestora. Czy finansowanie startupów lepsze jest z perspektywy crowdfundingu czy inwestorów zewnętrznych?

Inwestorzy zewnętrzni i możliwości dla startupów

Startupy w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Przedsiębiorcom wystarczy bowiem niepowtarzalny pomysł na biznes, który z kolei będzie charakteryzował się ogromnym potencjałem i możliwościami. Wówczas startupy stają przed niezwykle trudnym zadaniem, którym jest pozyskanie inwestora.

Finansowanie startupów niesie ogromne korzyści dla przyszłej firmy, ale także dość poważne ryzyko dla tego, kto zdecyduje się wesprzeć finansowo daną działalność. Jak jednak możemy przeczytać na stronie: https://magazynprzedsiebiorcy.pl, to właśnie znalezienie inwestora spoza firmy, to jeden z najskuteczniejszych sposobów, na pozyskanie wsparcia na rozwój działalności. Tacy inwestorzy nie tylko użyczają gotówkę, ale również wspierają firmę podczas wejścia w świat biznesu. Pamiętajmy jednak, ze inwestor zewnętrzny nie będzie tylko i wyłącznie obserwatorem, ale także i wspólnikiem- podstawą jest więc sprawna i czytelna współpraca obu stron.

Finansowanie startupów można poszukać w różnorodnych formach inwestycji zewnętrznych. Zaliczamy do nich:

  • venture capital- jest to typowy rodzaj finansowania startupów z sektora małych i średnich. Wówczas inwestorem jest najczęściej prężnie działająca firma, która wnosi swój wkład pieniężny, np. poprzez kupno udziałów lub akcji. Taki inwestor ma za zadanie wspierać projekt finansowo, ale równocześnie zarządzać pracą i mieć wpływ na podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje. W tym przypadku zawiera się umowę na ściśle określony czas finansowania startupu.
  • anioły biznesu- to kolejny sposób na finansowanie startupów z zewnątrz. Wówczas mamy do czynienia z inwestycjami, które pochodzą z własnych środków biznesowych. Sama nazwa aniołowie biznesu odnosi się do osób prywatnych, którzy chętnie inwestują w nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwa, gdzie mogą oni uzyskać odpowiednie zyski w przyszłości.
  • fundusze inwestycyjne- to kolejna, zewnętrzna forma finansowania startupów, która zwykle polega na zbiorowym lokowaniu środków, które są wpłacane przez wszystkich uczestników funduszu. Kolejno, środki te są lokowane w postaci papierów wartościowych, co oznacza, że zyski pochodzą jedynie ze mian ich wartości.
  • emisja obligacji- to dość alternatywne rozwiązanie w momencie kiedy poszukujemy zewnętrznego finansowania. Emisja obligacji jest polecana startupom, które nie wyróżniają się znacznymi zyskami. Wówczas emituje się obligacje o danej wartości. Jest to swojego rodzaj dług, zaciągany u inwestora, który zechce wykupić dane obligacje.

Finansowanie startupów- crowdfunding

Crowdfunding jest jedną z nowoczesnych metod finansowania startupów, jednak bardzo szybko zyskuje on na popularności. W znacznym uproszczeniu, można powiedzieć, że główną myślą crowdfundingu jest przedstawienie i zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes, szerokiej społeczności, przed popularne platformy internetowe. Wówczas za pośrednictwem takiej platformy, można znaleźć osoby, które będą danym projektem zainteresowane, a tym samym mogą one dokonywać drobnych, jednorazowych wpłat, które mają pomóc w jego realizacji. W zamian za takie wpłaty, inwestorzy również otrzymują wynagrodzenie, które jest udzielane w postaci gwarancji przyszłych zysków z projektu, bądź też stania się współwłaścicielem danego przedsięwzięcia. Co więcej, coraz częściej zdarza się, że inwestorzy otrzymują wynagrodzenie w postaci produktu, w tak zwanej przedsprzedaży. Nie da się ukryć, że finansowanie startupów przy pomocy crowdfundingu stanowi otwarte drzwi na drodze do wielu możliwości, a przede wszystkim, umożliwia efektywne dotarcie ze swoim pomysłem do wielu odbiorców. Co więcej reklamujący swój pomysł przedsiębiorca, spotka się również z jasnym feedbackiem, czy jego pomysł jest interesujący i innowacyjny, czy też nie ma zbyt wielkich szans na wejście na rynek.

Zobacz też: https://ebudowa.pl

/Artykuł sponsorowany/

Dodano: 21 września 2021 06:52
Pozostałe informacje
© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015