Dodano: 27 listopada 2022 09:04

Chcą uporządkować reklamy w mieście. Rada Miasta przyjęła uchwałę krajobrazową. Będą spore zmiany

Wałbrzyscy urzędnicy chcą uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Na ostatniej sesji rady miejskiej podjęto w uchwałę, regulującą sposoby umieszczania reklam w mieście. Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają 3 lata.

Tak zwana uchwała krajobrazowa to podsumowanie procesu trwającego w Wałbrzychu od lat. Pierwsze zmiany, zakazujące wieszania reklam na budynkach miejskich i szkołach wprowadzono już w 2015 roku. Obecna uchwała to kolejny krok w stronę uporządkowania wyglądu miasta:

– Pojawiły się zupełnie nowe projekty, nowe wyzwania, jak na przykład ekrany LED-owe czy ekrany, generalnie mówiąc elektronicznej prezentacji, które pojawiają się w coraz większej liczbie polskich miast, w różnych miejscach, tworząc zupełnie nowe wyzwanie dla mieszkańców. Są to ekrany, które świecą, które świecą, które czasami irytują, denerwują. Mieszkańcy protestują. Chcemy uniknąć takich sytuacji. – powiedział dość ogólnie prezydent Roman Szełemej.

Przyjęta przez wałbrzyskich radnych uchwała krajobrazowa dość precyzyjnie określa natężenie, rodzaj oraz miejsce umieszczenia reklam wielkoformatowych. Precyzuje montaż i stosowanie potykaczy, pylonów, słupów ogłoszeniowych, a nawet citylightów i oklejonych witryn.

– Wprowadziliśmy ją, bo po prostu już przyszedł czas, dojrzeliśmy do tego, ale nie było jakiś szczególnie dramatycznych powodów, żeby to było teraz, czy za miesiąc, czy miesiąc temu – dodał na koniec prezydent.

Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają od 24 do 36 miesięcy. Specjalną strefą objęto okolice Zamku Książ i Palmiarni oraz śródmieście Wałbrzycha.

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Reklamy w ścisłym środmieściu Wałbrzycha. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

  • Esteta pisze:

    Zapomniano specjalną strefą objąć Starą Kopalnię ;)
    Poza tym szyldy i reklamy na budynkach przynajmniej w centrum, powinny być dopasowane do architektury budynku a nie pstrokato, jak kto chce i kiczowato

  • Dodaj komentarz

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

    Zobacz także