Dodano: 27 listopada 2022 09:04
Chcą uporządkować reklamy w mieście. Rada Miasta przyjęła uchwałę krajobrazową. Będą spore zmiany
Wałbrzyscy urzędnicy chcą uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Na ostatniej sesji rady miejskiej podjęto w uchwałę, regulującą sposoby umieszczania reklam w mieście. Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają 3 lata.
Tak zwana uchwała krajobrazowa to podsumowanie procesu trwającego w Wałbrzychu od lat. Pierwsze zmiany, zakazujące wieszania reklam na budynkach miejskich i szkołach wprowadzono już w 2015 roku. Obecna uchwała to kolejny krok w stronę uporządkowania wyglądu miasta:
– Pojawiły się zupełnie nowe projekty, nowe wyzwania, jak na przykład ekrany LED-owe czy ekrany, generalnie mówiąc elektronicznej prezentacji, które pojawiają się w coraz większej liczbie polskich miast, w różnych miejscach, tworząc zupełnie nowe wyzwanie dla mieszkańców. Są to ekrany, które świecą, które świecą, które czasami irytują, denerwują. Mieszkańcy protestują. Chcemy uniknąć takich sytuacji. – powiedział dość ogólnie prezydent Roman Szełemej.
Przyjęta przez wałbrzyskich radnych uchwała krajobrazowa dość precyzyjnie określa natężenie, rodzaj oraz miejsce umieszczenia reklam wielkoformatowych. Precyzuje montaż i stosowanie potykaczy, pylonów, słupów ogłoszeniowych, a nawet citylightów i oklejonych witryn.
– Wprowadziliśmy ją, bo po prostu już przyszedł czas, dojrzeliśmy do tego, ale nie było jakiś szczególnie dramatycznych powodów, żeby to było teraz, czy za miesiąc, czy miesiąc temu – dodał na koniec prezydent.
Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają od 24 do 36 miesięcy. Specjalną strefą objęto okolice Zamku Książ i Palmiarni oraz śródmieście Wałbrzycha.
Zobacz także
- Dwie kolizje na „górkach świebodzickich”. Rozbite auta na jednym z pasów ruchu
- Długi sznur aut na ulicy Jeździeckiej. Na parkingi udostępnio tylko część łąk
- Zostawili psy w rozgrzanym samochodzie. Interweniowała straż miejska
- Głuszyca. Platforma widokowa na Gomólniku Małym ma już rok
- Wałbrzyszanie pokochali czeską tradycję. We wtorek wspólnie z Czechami bawili się w „czarodejnice” [FOTO, WIDEO]
- Nocny pożar na Młynarskiej. Jedna osoba w szpitalu
Najczęściej czytane
- Bożków. Więzienie i grzywna dla właściciela podupadającego w ruinę zamku
- Szczawno- Zdrój. Weekend majowy w uzdrowisku
- Dziewięć i pół miliona złotych kosztował remont willi na Sobięcinie. Będzie służyła seniorom
- Kompleks Riese odsłania swoje tajemnice. Tym razem w sztolniach w Rzeczce
- Wałbrzych. Znicze w miejscu tragedii. Bliscy i szkoła w żałobie
Zapomniano specjalną strefą objąć Starą Kopalnię ;)
Poza tym szyldy i reklamy na budynkach przynajmniej w centrum, powinny być dopasowane do architektury budynku a nie pstrokato, jak kto chce i kiczowato