Dodano: 27 listopada 2022 09:04
Chcą uporządkować reklamy w mieście. Rada Miasta przyjęła uchwałę krajobrazową. Będą spore zmiany
Wałbrzyscy urzędnicy chcą uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Na ostatniej sesji rady miejskiej podjęto w uchwałę, regulującą sposoby umieszczania reklam w mieście. Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają 3 lata.
Tak zwana uchwała krajobrazowa to podsumowanie procesu trwającego w Wałbrzychu od lat. Pierwsze zmiany, zakazujące wieszania reklam na budynkach miejskich i szkołach wprowadzono już w 2015 roku. Obecna uchwała to kolejny krok w stronę uporządkowania wyglądu miasta:
– Pojawiły się zupełnie nowe projekty, nowe wyzwania, jak na przykład ekrany LED-owe czy ekrany, generalnie mówiąc elektronicznej prezentacji, które pojawiają się w coraz większej liczbie polskich miast, w różnych miejscach, tworząc zupełnie nowe wyzwanie dla mieszkańców. Są to ekrany, które świecą, które świecą, które czasami irytują, denerwują. Mieszkańcy protestują. Chcemy uniknąć takich sytuacji. – powiedział dość ogólnie prezydent Roman Szełemej.
Przyjęta przez wałbrzyskich radnych uchwała krajobrazowa dość precyzyjnie określa natężenie, rodzaj oraz miejsce umieszczenia reklam wielkoformatowych. Precyzuje montaż i stosowanie potykaczy, pylonów, słupów ogłoszeniowych, a nawet citylightów i oklejonych witryn.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Wprowadziliśmy ją, bo po prostu już przyszedł czas, dojrzeliśmy do tego, ale nie było jakiś szczególnie dramatycznych powodów, żeby to było teraz, czy za miesiąc, czy miesiąc temu – dodał na koniec prezydent.
Na wprowadzenie zmian przedsiębiorcy mają od 24 do 36 miesięcy. Specjalną strefą objęto okolice Zamku Książ i Palmiarni oraz śródmieście Wałbrzycha.

Zobacz także
- Wałbrzych zyskuje nową markę! Ultima Auto otwiera salon MG!
- Szczawno-Zdrój. Muszla koncertowa do remontu
- Wałbrzych. Inwestycja za pięćset milionów Euro
- To nowa rzeczniczka prasowa Wałbrzycha. Jej poprzedniczka została prezesem Aqua-Zdroju
- Mieszkańcy Świdnicy zapłacą więcej za śmieci. Podwyżka od września
- Wałbrzych chciał kupić 14 autobusów wodorowych. Przetarg unieważniono
Najczęściej czytane
Sytuacja trudna do zaakceptowania. Władze Wałbrzycha komentują sprawę hospicjum
Ponad 90 tysięcy odwiedzających i 600 tysięcy złotych przychodu. Wieża widokowa w Parku Sobieskiego kończy rok działalności
Głuszyca ma wody termalne, ale bez szans na kąpieliska. Miasto rozważa inne wykorzystanie odwiertu
Wałbrzych. Inwestycja za pięćset milionów Euro
Renata Wierzbicka nie chce być prezesem hospicjum. Pozostanie jednak w zarządzie
Zapomniano specjalną strefą objąć Starą Kopalnię ;)
Poza tym szyldy i reklamy na budynkach przynajmniej w centrum, powinny być dopasowane do architektury budynku a nie pstrokato, jak kto chce i kiczowato