Dodano: 10 lipca 2023 11:54
1,3 miliona złotych na bilbordy reklamowe? Urzędnicy tłumaczą: chodzi o przekazywanie informacji
Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Milion trzysta tysięcy złotych zapłaciła gmina Wałbrzych za postawienie ośmiu bilbordów wielkoformatowych. Tyle przynajmniej zaplanowano na ten cel w budżecie miasta w 2022 i 23 roku. Pomimo dwukrotnej prośby przez dwa tygodnie nie dostaliśmy odpowiedzi na pytania o rzeczywisty koszt inwestycji.
Stalowe konstrukcje do zawieszenia reklam stanęły w ośmiu lokalizacjach. Jak informuje Edward Szewczak – rzecznik Urzędu Miasta w Wałbrzychu dwa z nich wykonała za kwotę prawie 200 tysięcy złotych firma wyłoniona w przetargu. Budowę pozostałych tablic informacyjnych zlecono Zakładowi Aktywności Zawodowej „Victoria”, który będzie także zarządzał tablicami. Na jakich zasadach i ile ostatecznie zapłacono? Tego urzędnicy nie ujawniają.
Po co miastu bilbordy reklamowe? Rzecznik magistratu tłumaczy, że nie chodzi o reklamę, a o przekazanie informacji:
– To przestrzeń do informowania mieszkańców o działaniach miasta, związanych z funkcjonowaniem gminy, samorządu, organizacji pozarządowych, klubów sportowych itp. Na tablicach pojawiać się będą informacje inicjatywach miasta, jego problemach, o akcjach społecznych i innych darmowych inicjatywach różnych instytucji w tym również miejskich imprezach. – mówi Edward Szewczak, rzecznik wałbrzyskiego urzędu miasta.
Osiem wielkoformatowych konstrukcji postawiono na terenie w zasadzie całego miasta pomimo przyjętej w listopadzie ubiegłego roku tzw Uchwały Krajobrazowej, mającej w założeniu uporządkować i ograniczyć pojawianie się reklam wielkoformatowych w przestrzeni Wałbrzycha.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Uchwała krajobrazowa w wybranych miejscach i na rygorystycznych zasadach dopuszcza możliwość budowy nośników (tablic) informacyjnych. Jednym z głównym warunków w/w uchwały jest sposób wykorzystania nośnika wyłącznie do rozpowszechniania informacji o wydarzeniach (akcjach) niekomercyjnych. Ponadto celem tzw. Uchwały krajobrazowej, o czym wielokrotnie wspominaliśmy nie jest likwidacja reklam w mieście, ale uporządkowanie zasad ich lokalizacji. – dodaje Edward Szewczak.
Sprawie będziemy się przyglądali.

Zobacz także
- Ponad setką na Świdnickiej w Wałbrzychu. Kierowca stracił prawo jazdy na trzy miesiące
- To mieszkaniec Wałbrzycha uciekł policji w Bolkowie. Akcją na parkingu zajęłą się prokuratura
- Biegacze z Dolnego Śląska wśród uczestników rekordowego Rossmann Run 2025
- Sudecki Festiwal Biegów Górskich w Głuszycy. Dwa dni sportowych emocji w sercu Sudetów
- Innowacje z Dolnego Śląska na Web Summit Vancouver
- Wałbrzych ma mistrza świata w brazylijskim jiu-jitsu. Kamil Pernej triumfuje w ADCC
Najczęściej czytane
Wałbrzych przegrywa z Wrocławiem bitwę na frekwencję. Zamek Książ za darmo dla mieszkańców dolnośląskiej stolicy
Tu wygrał Karol Nawrocki. Dane ze wszystkich komisji
Po 25 latach pierwszy pociąg dojechał do Karpacza! Zobacz cały przejazd
Zderzenie pojazdów między Jedliną-Zdrój a Głuszycą. Ruch wahadłowy
To nie był koniec wyburzeń Porcelany Krzysztof. Właśnie zrównano z ziemią kolejny budynek