Dodano: 14 marca 2024 09:35
Zobacz nowy spot promujący Dolny Śląsk! Nie zabrakło akcentów z regionu wałbrzyskiego
Nowy spot promujący nasze województwo to różnorodność, otwartość i niesamowite historie – przekonują władze regionu. Motywem przewodnim jest dialog mieszkańców i turystów: samoloty są symbolem wiadomości, które łączą.
Najwięcej zabytków w Polsce, niesamowite zamki i pałace, malownicze uzdrowiska, góry, szlaki rowerowe i piesze, piękno parków narodowych oraz rezerwatów, stawy, doliny rzek, klimatyczne miasta i szeroka oferta kulturalna, a to wszystko w jednym miejscu, na Dolnym Śląsku. Całość okraszona trudną i arcyciekawą historią, którą z pasją wciąż odkrywają odwiedzający nasz region. Po 12 latach powstał nowy spot promujący Dolny Śląsk.
– Dolny Śląsk to moje miejsce na ziemi. Wydawało mi się, że po tylu latach znam je od podszewki, jednak ten film pozwolił mi spojrzeć na większość ze znanych mi miejsc z nowej perspektywy. Atmosfera klipu jest absolutnie magiczna i jestem przekonany, że zachęci do zwiedzania naszego pięknego regionu nawet tych, którzy tak jak ja myśleli, że nic już ich nie zaskoczy. A zatem odkrywajmy tajemniczy Dolny Śląsk! – zachęca marszałek Cezary Przybylski.
Za produkcję filmu odpowiada Tomasz Kempski i firma By People. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach. Gościem specjalnym spotu jest Leszek Cichoński – pomysłodawca Gitarowego Rekordu Guinnessa.
– W spocie opierającym się na przekazie strategii wizerunkowej Dolnego Śląska, chcieliśmy pokazać, że hasła w niej zawarte jak gościnność, różnorodność, tajemniczość czy odkrywanie są prawdziwymi przymiotami tego regionu – mówi producent filmu Tomasz Kempski.
Turystyka jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki na Dolnym Śląsku. Z roku na rok Dolny Śląsk przyciąga większą liczbę turystów.
– Według ostatnich badań ruchu turystycznego w 2022 roku nasz region odwiedziło 13,5 miliona turystów i odwiedzających jednodniowych. Odzwierciedla to też naszą pozycję na polskim rynku turystycznym, gdzie pod względem wielkości ruchu turystycznego plasujemy się na 3 pozycji (za Małopolską i Mazowszem). Wg GUS 20% turystów w naszym regionie pochodzi z zagranicy, a według danych firmy Selectivv 16% turystów i odwiedzających jednodniowych to ruch wewnątrzregionalny – mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
Zobacz także
- Wieża widokowa na Górze Dzikowiec. Znamy termin zakończenia prac
- Koleje Dolnośląskie inwestują w tabor. Są przetargi na zakup pociągów spalinowych
- Modernizacja dróg i oświetlenia w Gminie Głuszyca. Inwestycje na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców
- Nocne poszukiwania mężczyzny. Senior wyszedł na grzyby
- Wałbrzych. Muzeum Porcelany dolnośląskim produktem turystycznym roku
- Dziś w nocy mieli zamknąć tunel na S3. GDDKiA zmienia termin prac
Najczęściej czytane
- Koniec sporu wokół budowy autostrady D11 z Trutnova do granicy z Polską. Kiedy ruszy budowa?
- Wałbrzych. Polityczna awantura o porcelanę
- Wałbrzych. Za moment nabór na nowe mieszkania komunalne przy Traugutta. Procedura potrwa tylko miesiąc
- Zapaść turystyczna na południu Dolnego Śląska. Słynny pisarz namawia do nietypowego zwiedzania regionu
- Pierwsza Powiatowa Biesiada Seniorów Ziemi Wałbrzyskiej