Dodano: 14 marca 2024 09:35
Zobacz nowy spot promujący Dolny Śląsk! Nie zabrakło akcentów z regionu wałbrzyskiego
Nowy spot promujący nasze województwo to różnorodność, otwartość i niesamowite historie – przekonują władze regionu. Motywem przewodnim jest dialog mieszkańców i turystów: samoloty są symbolem wiadomości, które łączą.
Najwięcej zabytków w Polsce, niesamowite zamki i pałace, malownicze uzdrowiska, góry, szlaki rowerowe i piesze, piękno parków narodowych oraz rezerwatów, stawy, doliny rzek, klimatyczne miasta i szeroka oferta kulturalna, a to wszystko w jednym miejscu, na Dolnym Śląsku. Całość okraszona trudną i arcyciekawą historią, którą z pasją wciąż odkrywają odwiedzający nasz region. Po 12 latach powstał nowy spot promujący Dolny Śląsk.
– Dolny Śląsk to moje miejsce na ziemi. Wydawało mi się, że po tylu latach znam je od podszewki, jednak ten film pozwolił mi spojrzeć na większość ze znanych mi miejsc z nowej perspektywy. Atmosfera klipu jest absolutnie magiczna i jestem przekonany, że zachęci do zwiedzania naszego pięknego regionu nawet tych, którzy tak jak ja myśleli, że nic już ich nie zaskoczy. A zatem odkrywajmy tajemniczy Dolny Śląsk! – zachęca marszałek Cezary Przybylski.
Za produkcję filmu odpowiada Tomasz Kempski i firma By People. Reżyserem spotu jest Michał Radziejewski. W kreacji zastosowano nowoczesne techniki filmowe oraz komputerowe. Ekipa przemierzyła 2000 km na terenie Dolnego Śląska, by pokazać niesamowity charakter regionu. Spot powstał w pięciu językach i kilku wersjach. Gościem specjalnym spotu jest Leszek Cichoński – pomysłodawca Gitarowego Rekordu Guinnessa.
– W spocie opierającym się na przekazie strategii wizerunkowej Dolnego Śląska, chcieliśmy pokazać, że hasła w niej zawarte jak gościnność, różnorodność, tajemniczość czy odkrywanie są prawdziwymi przymiotami tego regionu – mówi producent filmu Tomasz Kempski.
Turystyka jest jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki na Dolnym Śląsku. Z roku na rok Dolny Śląsk przyciąga większą liczbę turystów.
– Według ostatnich badań ruchu turystycznego w 2022 roku nasz region odwiedziło 13,5 miliona turystów i odwiedzających jednodniowych. Odzwierciedla to też naszą pozycję na polskim rynku turystycznym, gdzie pod względem wielkości ruchu turystycznego plasujemy się na 3 pozycji (za Małopolską i Mazowszem). Wg GUS 20% turystów w naszym regionie pochodzi z zagranicy, a według danych firmy Selectivv 16% turystów i odwiedzających jednodniowych to ruch wewnątrzregionalny – mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.
![](https://dziennik.walbrzych.pl/wp-content/themes/lbw/img/AP-baner.jpeg?x69247)
Zobacz także
- Katastrofa budowlana w Jedlinie-Zdroju. Zawalił się stropodach dawnego kina
- Pożar samochodu na Wańkowicza. Ulica całkowicie zablokowana
- Głuszyca. Nowa atrakcja. Turyści i mieszkańcy zachwyceni
- Tajemniczy wybuch w Wałbrzychu. Metan? Petarda? Butla z gazem?
- Ważna decyzja w sprawie autostrady z Trutnova do granicy z Polską. To przedłużenie S3
- Wałbrzych. Mniej dawców krwi, więcej wypadków i zapotrzebowań
Najczęściej czytane
Wałbrzych. Nowy cennik biletów na wieżę widokową. Są dwie zmiany
Ważna decyzja w sprawie autostrady z Trutnova do granicy z Polską. To przedłużenie S3
Wałbrzych nie poradził sobie z jednym, Świdnica będzie miała trzydziesty pierwszy. Ogłoszono konkurs na potężny mural
Szczawno-Zdrój. Zabawa w rytmie disco. Dziś kolejna impreza
Tysiące turystów na wieży widokowej. Niektórzy chcą wykupić abonament!