– Za cztery miesiące, po ponad 20 latach, pojedziemy koleją pod Ślężę. Kolej zaoferuje dobry dojazd do centrum stolicy Dolnego Śląska – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe. Rewitalizacja trasy kosztuje ponad 200 milionów złotych.
Rok temu na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica pojawiły się pociągi towarowe, wożące kruszywo z okolic Sobótki. Do dziś położono nowy tor, odnowiono blisko trzydzieści obiektów inżynieryjnych, w tym sześć mostów i trzy wiaduktu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rewitalizowana trasa z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy blisko sześćdziesiąt kilometrów. Przebudowanych jest czternaście przystanków kolejowych. Perony mają być wyposażone w wiaty, ławki czy stojaki na rowery. Dwa nowe przystanki pojawią się na terenie Wrocławia – Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce.
Jak zapewnia kolej, odnowiona trasa, po ponad dwudziestu latach ponownie zapewni przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 kilometrów na godzinę. Przewidywany czas przejazdu z Wrocławia do Świdnicy wyniesie około godziny.