Tematy: kamila świerczyńska portal e-usług
W Wałbrzychu mieszkańcy dostaną do ręki narzędzie pozwalające na załatwienie spraw urzędowych w trybie online. Jakie to sprawy i kiedy będzie można to robić?
Na początek, w ramach e-usług będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z obsługą nieruchomości i planami przestrzennymi – czyli wypis ze studium, zaświadczenia o położeniu nieruchomości w strefie rewitalizacji czy też nadzoru konserwatorskiego. To wszystko z poziomu przeglądarki internetowej.
– Będzie to działało jak strona map w internecie, gdzie można sobie chodzić po mieście i obserwować, patrzeć, sprawdzać informacje, ile mamy zabytków, bo to też jest ciekawa informacja dla mieszkańców. Dodatkowo po zalogowaniu się, jeżeli mamy nawet login państwowy, to dokładnie tak samo będziemy się logować na stronę e-usług wałbrzyskich i tam będzie można również dokonać płatności za oświadczenie – mówi Kamila Świerczyńska, rzeczniczka wałbrzyskiego Urzędu Miasta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Portal ma przede wszystkim usprawnić i skrócić czas pozyskiwania oświadczeń czy wypisów. Na początek, za pomocą e-usług będzie można załatwić 15 różnych tematów. Żeby pokazać skalę – warto zaznaczyć, że rocznie w Wałbrzychu wydaje się ponad 2 tysiące dokumentów i zaświadczeń, które będą możliwe do uzyskania przez nowy portal.
– Ale my jako urząd będziemy mogli rozwijać ten zakres informacji, które będzie można uzyskać poprzez e-usługi. Będziecie też mogli sobie sprawdzić niedługo, gdzie są jakieś muzea, atrakcje turystyczne, gdzie są jakieś restauracje, ale najważniejsze jest to uproszczenie kontaktów i przyspieszenie w zakresie do potrzebnych potrzebnych dokumentów.
Wprowadzenie e-usług to ustawowy obowiązek każdej z gmin.
W Wałbrzychu system wdrażany jest już teraz, chociaż ustawodawca określił ostateczny termin na lipiec przyszłego roku.
fot. A. Pisarska/ Dziennik Wałbrzych
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.