Tematy: wałbrzych śródmieście
Od kilku dni osoby korzystające z płatności mobilnych podczas parkowania na dwóch największych placach parkingowych w Wałbrzychu mogą spodziewać się kłopotów. Z oferty dotychczasowych operatorów płatności (MobiParking, mPay i MoBilet) zniknęła opcja placów przy Kasztanowej, Kilińskiego i Rycerskiej. Mobilnie opłatę za parking wnieść można wyłącznie za pomocą aplikacji CityParkApp. Ta jednak… nie oferuje możliwości płacenia za postój na pozostałych parkingach w mieście.
Dyrektor Bogusław Rogiński z ZDiKUM wyjaśnia, że problemy wynikają ze zmiany operatora obsługującego płatności właśnie na placach parkingowych. Ten, współpracując z systemem CityParkApp zrezygnować miał z dwóch najpopularniejszych w Polsce systemów MobiParking i MoBilet. Według pracowników ZDiKUM płacić można jeszcze jeszcze mPayem, jednak ten system również oferuje obecnie jedynie płatność w I i II strefie parkingowej.
Aplikacja CityParkApp to aplikacja korzystająca z karty płatniczej. Teoretycznie płatniczej – my próbowaliśmy zarejestrować „normalną” kartę debetową – bezskutecznie. Dopiero podanie numeru karty kredytowej umożliwiło zarejestrowanie konta użytkownika i przeprowadzenie płatności. Aplikacja nie pozwala też na przedłużenie czasu parkowania. Daje możliwość wykupienia nieograniczonego ramami czasowymi postoju lub sztywnego czasu parkowania, po zakończeniu którego wykupić należy nowy bilet.
Pracownicy ZDiKUM zapewniają, że niezależnie od systemu mobilnych płatności wybranego przez wyłonionego w przetargu operatora na powrót zapewnią możliwość płacenia pozostałymi systemami. To może jednak potrwać, tymczasem pogodzić należy się z myślą, że „lepsze” zastąpiło dobre.
Aktualizacja 10.10.2018, godz. 19.30
Nasz czytelnik zwrócił uwagę, że aplikacja mPay umożliwia zapłatę za plac parkingowy. Należy w tym celu podczas wyboru miejscowości wybrać nie Wałbrzych, lecz Wałbrzych (place parkingowe). Dziękujemy za czujność, za nieprecyzyjną informację przepraszamy.
***