Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Od rana nie działa system obsługujący procedurę wymazów – badań dotyczących zakażenia koronawirusem. Jak udało nam się dowiedzieć, w Wałbrzychu z punktu wymazowego od rana odesłano już kilkadziesiąt osób, którym nie wykonano badania.
Z naszych informacji wynika, że od rana do punktu wymazowego przy Specjalistycznym Szpitalu imienia doktora Alfreda Sokołowskiego zgłosiło się już ponad czterdzieści osób, którym nie wykonano badania bo nie działa system rejestrujący wymazy. Dopiero po pewnym czasie do pacjentów, którzy byli dziś umówieni na wymaz przesłano informację SMS, aby ci nie zgłaszali się do punktu.
System nie działa także w innych lokalizacjach, wynika z ustaleń naszych reporterów. To oznacza, że dziś w Wałbrzychu nie można w tej chwili wykonać badania potwierdzającego zakażenie COVID-19 za pomocą testu antygenowego. Teoretycznie od dziś miała się pojawić taka możliwość w każdej aptece, zgodnie z zapowiedziami rządu. W Wałbrzychu żadna apteka nie przystąpiła jednak do tej akcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kiedy będą przetestowane osoby, które dziś się zjawiły na wymaz? Prawdopodobnie dopiero w sobotę, gdy jest mniej skierowań na badania. Jutro, o ile uda się przywrócić sprawność systemu, prawdopodobnie nie będzie miejsca by nadrobić zaległości, bo są już umówieni inni pacjenci.
Problemy z wpisywaniem testów do systemu gabinet.gov.pl potwierdza także serwis cowzdrowiu.pl.
– Od rana zniknęła z http://gabinet.gov możliwość wprowadzania wyników testów antygenowych przez pielęgniarki i położne. Jak rozumiem, to jakiś błąd systemu? – pisze na TT Gilbert Kolbe, rzecznik prasowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy Ochrony Zdrowia.
Dwie godziny temu, Centrum e-Zdrowie, które jest odpowiedzialne za IT w służbie zdrowia poinformowało, że awarię usunięto.
– W godzinach porannych mogły występować czasowe problemy z systemem EWP w zakresie obsługi zleceń i wyników testów. Obecnie wszystkie usługi zostały przywrócone i działają poprawnie. Za utrudnienia przepraszamy – czytamy w komunikacie.
Czy wszędzie system działa? Tego nie wiemy, warto zatem dziś przed udaniem się na planowany wymaz skontaktować się z punktem.