Tematy: dolny śląsk śmieci wałbrzych
– Zastrzeżenia Urzędu wynikają z błędnych wykazów, które jak domniemamy, przekazał wcześniejszy operator – tak sytuację dotyczącą zamieszania wokół odbioru odpadów w Wałbrzychu komentuje spółka Alba Dolny Śląsk. Przypomnijmy, w ubiegłym tygodniu wałbrzyscy urzędnicy na specjalnej konferencji prasowej poinformowali, że nie są zadowoleni z jakości usług świadczonych przez nowego operatora. Główne zarzuty dotyczyły braku śmietników przy wielu nieruchomościach czy nie poinformowaniu mieszkańców o harmonogramie odbioru odpadów.
Urzędnicy zapowiedzieli nałożenie kar na Albę, która wywozem odpadów zajmuje się od początku miesiąca. Poza zarzutami dotyczącymi braku pojemników na śmieci czy braku harmonogramów, pracownicy wałbrzyskiego magistratu mówili także o tym, że mieszkańcy nie mogą skontaktować się ze spółką pod podanymi na stronie internetowej numerami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Jest bałagan. Tak zwane gniazda, są w wielu miejscach, pojemniki są tak przepełnione, że to są sterty kartonów w miejscach, gdzie te pojemniki stoją lub powinny stać. To jest nie do zaakceptowania – mówiła po ubiegłotygodniowej konferencji prasowej Aleksandra Winiarska z wałbrzyskiego magistratu.
– Nasi prawnicy przygotowują już pisma związane z naliczeniem tych kar, które są zawarte w umowie. Wykorzystamy każdą możliwość, aby ta usługa, w tych momentach, w których nie jest realizowana prawidłowo operator poniósł karę – podkreślała Sylwia Bielawska, wiceprezydent Wałbrzycha.
W ubiegłym tygodniu, pod numerami telefonów podanymi na stronie internetowej spółki nikt nie odbierał od nas telefonu. Dziś komentarz w tej sprawie otrzymaliśmy drogą mailową.
Spółka zapewnia, że przed rozpoczęciem umowy dostarczyła pojemniki do wszystkich nieruchomości wskazanych w załącznikach do umowy.
– Zastrzeżenia Urzędu wynikają z błędnych wykazów, które jak domniemamy, przekazał wcześniejszy operator. Przedmiotowy wykaz nie zawierał kilkuset nieruchomości, które winny być objęte systemem odbioru odpadów. Dodatkowo informujemy, że nie wszystkie pojemniki zostały zabrane przez dotychczasowego operatora. Dokładamy wszelkich starań aby realizować usługę zgodnie z wymaganiami umowy. Jednocześnie informujemy, że harmonogram jest dostępny na naszej stronie internetowe – pisze w oświadczeniu przedstawiciel spółki Alba Dolny Śląsk.