Dodano: 2 stycznia 2022 18:13
W tym roku koniec prac na S3 z Kamiennej Góry do Lubawki – zapewnia GDDKiA
Zakończenie prac na przygranicznym odcinku S3 z Kamiennej Góry do Lubawki zapowiada na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek, który doprowadzi… w pole. Po stronie czeskiej niewiele dzieje się w sprawie kontynuacji drogi.
Przygraniczy odcinek trasy ekspresowej to dość ciekawy fragment tej drogi, bo na piętnastu kilometrach powstają aż dwadzieścia cztery mosty. Pięć z nich wykonywanych jest w specjalnej technologii nasuwania.
– To tak naprawdę rekord Polski, Europy i świata. Nikt na żadnym, pojedynczym kontrakcie nie miał tylu obiektów nasuwanych – mówił kilka miesięcy temu naszemu reporterowi, Łukasz Kopertowski, kierownik robót mostowych.
Na tym odcinku wybudowane zostaną także trzy węzły: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka, oraz dwa punkty kontroli granicznej.
Kierowcy tym fragmentem ekspresówki, który jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma być gotowy w tym roku, dojadą do lokalnej drogi w Czechach.
Jak już informowaliśmy, u naszego południowego sąsiada nie ruszyła budowa trasy D11 z Jaromierza do granicy w Lubawce. Czesi planują, że budowa tego odcinka może ruszyć najszybciej w 2026 roku. Zatem z S3 na ekspresową trasę po czeskiej stronie wjechalibyśmy najwcześniej w okolicy 2028 roku.

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także
- Park wodny w Jedlinie-Zdroju czasowo zamknięty. Uszkodzenie spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem
- 41 incydentów o charakterze migracyjnym. Podsumowanie tygodnia kontroli na granicy z Niemcami
- Szczawno-Zdrój. Bezpieczniej dla pieszych, wolniej dla kierowców
- Skazani, ale wciąż na wolności. Policja szuka trzech mieszkańców regionu
- Motocykl zepsuł się na S3. Policjanci pomogli włoskiej turystce
- Świdnica. Trzecia w kolejce do tytułu Rowerowej Stolicy Polski
Najczęściej czytane
Cenny zabytek sakralny regionu znów zachwyci. Ruszyła konserwacja unikalnych fresków i ołtarzy
Wałbrzych. Główna ulica miasta zostanie zamknięta. Duże kłopoty dla mieszkańców
Tragedia na Sobięcinie. W pożarze zginęła jedna osoba
Nowa baza autobusowa za miliony. Zajezdnia ma kosztować 75 mln złotych
Zwiększony zrzut wody ze zbiornika w Lubachowie. Powód: prognozowane opady