Dodano: 2 stycznia 2022 18:13

W tym roku koniec prac na S3 z Kamiennej Góry do Lubawki – zapewnia GDDKiA

Zakończenie prac na przygranicznym odcinku S3 z Kamiennej Góry do Lubawki zapowiada na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek, który doprowadzi… w pole. Po stronie czeskiej niewiele dzieje się w sprawie kontynuacji drogi.

Przygraniczy odcinek trasy ekspresowej to dość ciekawy fragment tej drogi, bo na piętnastu kilometrach powstają aż dwadzieścia cztery mosty. Pięć z nich wykonywanych jest w specjalnej technologii nasuwania.

To tak naprawdę rekord Polski, Europy i świata. Nikt na żadnym, pojedynczym kontrakcie nie miał tylu obiektów nasuwanych – mówił kilka miesięcy temu naszemu reporterowi, Łukasz Kopertowski, kierownik robót mostowych.

Na tym odcinku wybudowane zostaną także trzy węzły: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka, oraz dwa punkty kontroli granicznej.

Kierowcy tym fragmentem ekspresówki, który jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma być gotowy w tym roku, dojadą do lokalnej drogi w Czechach.

Jak już informowaliśmy, u naszego południowego sąsiada nie ruszyła budowa trasy D11 z Jaromierza do granicy w Lubawce. Czesi planują, że budowa tego odcinka może ruszyć najszybciej w 2026 roku. Zatem z S3 na ekspresową trasę po czeskiej stronie wjechalibyśmy najwcześniej w okolicy 2028 roku.

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także