Dodano: 2 stycznia 2022 18:13
W tym roku koniec prac na S3 z Kamiennej Góry do Lubawki – zapewnia GDDKiA
Zakończenie prac na przygranicznym odcinku S3 z Kamiennej Góry do Lubawki zapowiada na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek, który doprowadzi… w pole. Po stronie czeskiej niewiele dzieje się w sprawie kontynuacji drogi.
Przygraniczy odcinek trasy ekspresowej to dość ciekawy fragment tej drogi, bo na piętnastu kilometrach powstają aż dwadzieścia cztery mosty. Pięć z nich wykonywanych jest w specjalnej technologii nasuwania.
– To tak naprawdę rekord Polski, Europy i świata. Nikt na żadnym, pojedynczym kontrakcie nie miał tylu obiektów nasuwanych – mówił kilka miesięcy temu naszemu reporterowi, Łukasz Kopertowski, kierownik robót mostowych.
Na tym odcinku wybudowane zostaną także trzy węzły: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka, oraz dwa punkty kontroli granicznej.
Kierowcy tym fragmentem ekspresówki, który jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma być gotowy w tym roku, dojadą do lokalnej drogi w Czechach.
Jak już informowaliśmy, u naszego południowego sąsiada nie ruszyła budowa trasy D11 z Jaromierza do granicy w Lubawce. Czesi planują, że budowa tego odcinka może ruszyć najszybciej w 2026 roku. Zatem z S3 na ekspresową trasę po czeskiej stronie wjechalibyśmy najwcześniej w okolicy 2028 roku.

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych
Zobacz także
- Rondo NIepodległości. Dyskusyjna organizacja ruchu. Głos zabrał prezydent Szełemej
- Damski bokser w rękach policji. Latami pastwił się nad kobietą
- Na rondzie koło Tesco włączono światła. Uwaga na zmianę organizacji ruchu
- Kobieta i półnagi mężczyzna kłócili się na środku autostrady. To nie żart
- Wałbrzych. „Palił gumy” na parkingu koło ZUSu. Miał blisko dwa promile alkoholu w organizmie
- Blisko dwa miliony kosztował remont kamienicy na Nowym Mieście. To pierwszy blok z windą w tej dzielnicy
Najczęściej czytane
Rondo Niepodległości pod wodą. Wystarczyło kilkanaście minut intensywnych opadów deszczu
Tragiczny wypadek na świdnickim łączniku do A4. Zginęli 21-latka i 67-latek
Zagórze Śląskie. Mężczyzna spadł ze skarpy w czasie spaceru brzegiem jeziora
Wałbrzych. Zmarł policjant, który pod koniec kwietnia postrzelił się w głowę
Wałbrzych. Więcej zapłacimy za wywóz śmieci. Podwyżka to kwestia czasu