Sukcesem zakończyły się rozmowy przedstawicieli gminy Wałbrzych i Polskich Linii Kolejowych (PLK) w sprawie pozostającego w dramatycznym stanie technicznym dworca kolejowego Wałbrzych Szczawienko. Obie strony doszły do porozumienia i w ostatnich dniach grudnia nastąpi podpisanie aktu notarialnego, na mocy którego PLK nieodpłatnie przekażą dworzec gminie Wałbrzych. Prezydent Roman Szełemej nie ukrywa zadowolenia i podkreśla dobrą współpracę z Polskimi Liniami Kolejowymi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przekazanie terenu i nieruchomości pozwoli uruchomić kolejne inwestycje: remont ulicy Stacyjnej, budowę zapowiadanego przez prezydenta Szełemeja placu Park and Ride (Parkuj i Jedź). Po przebudowie ulicy Stacyjnej planowane jest uruchomienie linii autobusowej, która połączy dworzec Szczawienko z największymi wałbrzyskimi osiedlami: Piaskową Górą i Podzamczem. Infrastruktura i przystanki dla tej linii przygotowane już są na przebudowanej latem ulicy Gagarina.
Budynek dworcowy dzisiejszej stacji Wałbrzych Szczawienko oddany został do użytku w marcu 1853. Od tego czasu kilkakrotnie zmieniał nazwę: od pierwotnej Sorgau, Nieder-Salzbrunn przez Słońsk aż do dzisiejszej Szczawienko. Okazały budynek to pozostałość dawnej świetności dworca, który do lat 60. XX w. był punktem węzłowym, w którym linia kolejowa łączyła Wrocław ze Szczawnem-Zdrój i czeskim Mezimesti.