#socialmediamarketing START!

29 maja 2015. © Tekst i pomysł na cykl: Kinga Rękawiczna | PR Media & Kreacja

Tematy: 


Zapraszamy do nowego cyklu w naszym portalu. Będziemy śledzić trendy marketingu internetowego, informować: co „ćwierka” w „internetach” oraz publikować ciekawostki o mediach społecznościowych. Chcecie promować swoją firmę lub organizację na Facebooku, Twitterze, Instagramie lub innych platformach – czytajcie u nas o komunikacji w internecie.

media-i-kreacja

Mówi się, że teraz w mediach społecznościowych „jest każdy”.  Potocznie słyszymy „jak cię nie ma na Facebooku, to nie istniejesz”. Z drugiej strony odzywają się głosy: „Facebook zaraz zniknie”, lub „to schyłek mediów społecznościowych”. Każda ze stron ma po części rację. Z tym, że ci drudzy być może nie dostrzegają faktu, że komunikacja w mediach społecznościowych już zmieniła nasze życie. Inaczej kontaktują się już osoby indywidualne, organizacje, a nawet całe społeczeństwa. Platformy wymiany myśli, muzyki i obrazów stały się naturalnym środowiskiem z którego czerpiemy informacje. I czy chcemy, czy nie chcemy, dopóki jest internet – „społecznościówki” będą miały się dobrze. Jak nie w aktualnej formie to w innej. Dlatego warto się nauczyć w nich funkcjonować, przede wszystkim z nich korzystać, a nawet zarabiać.

Jest z czego wybierać. Media społecznościowe to nie tylko Facebook. Przyjmują one wiele różnych postaci. Na pewno wszyscy znają platformy: Nasza Klasa, YouTube czy Vimeo. To dopiero początek.  Popularny My Space to też medium społecznościowe – z tym, że do gromadzenia i wymiany muzyki. Instagram i Pinterest to serwisy ze zdjęciami.  Social media kryją się w magazynach, foto i videoblogach i wszelkich innych –blogach. Nawet Wikipedia to medium społecznościowe, edytowalne i tworzone przez setki użytkowników. To samo tyczy się wirtualnych światów, jak na przykład World of Warcraft. Media społecznościowe są wszędzie tam, gdzie możliwa jest interakcja między użytkownikami, dialog, przesyłanie treści, komentowanie wpisów i odpowiadanie.

Wikipedia twierdzi, że „we wszystkich definicjach mediów społecznościowych powszechnie pojawiającym się wątkiem jest zmieszanie technologii z interakcją społeczną dla współtworzenia wartości przedsiębiorstwa”. Ani nasze polskie przedsiębiorstwa, ani politycy czy osoby publiczne, nie wzięli sobie jeszcze do serca tej definicji i tworzą swoich wartości za pomocą mediów społecznościowych.  A szkoda…

Najgłośniejszym przypadkiem tegoż jest przegrana kampania wyborcza Prezydenta Komorowskiego, który nie korzystał z dobrodziejstwa mediów społecznościowych. Czy potrzebny jest jeszcze lepszy przykład?

Dlatego jeżeli chcemy dotrzeć ze swoją marką lub produktem do jak największej grupy odbiorców, to warto zainteresować się tematem kreowania wizerunku swojej firmy lub osoby w social mediach. Nie trzeba ponosić dużych wkładów finansowych. Konto można założyć za darmo, a efekty mogą okazać się  spektakularne.  Jest tylko jeden warunek aby ta inwestycja okazała się trafiona. Działania promocyjne w mediach społecznościowych muszą być prowadzone odpowiednio, z planem i wiedzą. Tylko to gwarantuje sukces. I tym się właśnie zajmiemy w naszym cyklu.

To jak? #socialmedia START!

Naszą ekspertką jest Kinga Rękawiczna, szefowa agencji Public Relations Media & Kreacja, dziennikarka i specjalistka ds. marketingu internetowego.
Więcej tekstów i nowinek o social mediach ii marketingu znajdziecie na jej stronach:

www.mediakreacja.pl
www.facebook.com/socialmediapromocjaPR
https://twitter.com/PRmediaKreacja

 

Komentarze

Dodano: 29 maja 2015
Pozostałe informacje
© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015