Rajd Świdnicki Krause. Rekordowa ilość zgłoszeń

25 kwietnia 2019 18:00. fot. archiwalna, użyczona / RSK

Tematy: 


Już w najbliższą sobotę zostanie zainaugurowana rywalizacja na trasie 47. Rajdu Świdnickiego – Krause , pierwszej, tegorocznej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP 2019).

Lista zgłoszeń świdnickiego klasyka jest imponująca i liczy 70 załóg. W ubiegłym roku również Rajd Świdnicki-Krause mógł pochwalić się najlepszą frekwencją (51 załóg). W pozostałych rundach RSMP 2018 zgłoszenia nadesłało zdecydowanie mniej zawodników. Drugi w tym zestawieniu okazał się 52. Rajd Dolnośląski – Hotel Zieleniec (41 załóg), a dalej rajdy Śląska i Rzeszowski (po 40 zgłoszeń), Rajd Elektreny na Litwie (36 załóg), Rajd Polski (35 samochodów), a najmniejszym zainteresowanie cieszył się Rajd Nadwiślański (34 zgłoszenia, wystartowało tylko 31 załóg).

Aż 11 zawodników, którzy planują start w Świdnicy awizuje samochody klasy R5 czyli rajdówki z najwyższej półki. To kierowcy tych aut stoczą walkę o końcowy sukces w klasyfikacji generalnej rajdu. Będzie to jednocześnie pojedynek pięciu Fordów Fiesta z także pięcioma Hyundaiami i20 i wyjątkowo tylko jedną Skodą Fabia.

Ale to właśnie Mikołaj „Miko” Marczyk, kierowca jedynej w stawce Skody Fabii jest głównym pretendentem do zwycięstwa w rajdzie. Reprezentant Skoda Polska Motorsport w pięknym stylu wywalczył w ubiegłym roku wicemistrzowski tytuł, a w tym sezonie celuje już z pewnością w mistrzowską koronę.

Po pechowym zakończeniu poprzedniej edycji mistrzostw Polski broni nie składa Jakub Brzeziński, którego również stać na końcowy sukces nie tylko w Świdnicy, podobnie jak Tomka Kasperczyka mierzącego z pewnością w miejsce na podium na koniec roku.

Wymienioną trójkę czeka trudne zadanie, bowiem wysoko ustawią im poprzeczkę bardzo doświadczeni zawodnicy, Zbigniew Gabryś oraz Jarosław Kołtun.

47. Rajd Świdnicki-Krause pokaże również jakie są aktualne możliwości i forma – często w nowych samochodach – takich kierowców jak Łukasz Byśkiniewicz, Marcin Słobodzian, Łukasz Kotarba, Jacek Jurecki, Maciej Lubiak czy wracający po wieloletniej przerwie Sebastian Frycz.

Kibice z wielkim zainteresowaniem będą się również przyglądali rajdowemu debiutowi Piotra Parysa. Dziewiętnastolatek z Lublina ma na swoim koncie błyskotliwe sukcesy w wyścigach i szybko może dołączyć do krajowej czołówki w rajdach.

W sobotnie popołudnie, 27 kwietnia organizatorzy z Automobilklubu Sudeckiego zaplanowali trzy odcinki specjalne, w tym dwa przejazdy bardzo widowiskowej próby sportowej w Świdnicy. W niedzielę, 28 kwietnia 6 kolejnych oesów, na trasie których nie zabraknie wielokrotnie przejeżdżanych słynnych patelni w Walimiu, gromadzących zawsze tłumy kibiców.

Kończący rajd drugi przejazd odcinka Walim – Zagórze będzie jednocześnie dodatkowo premiowanym Power Stage’m, a jego zwycięzcy otrzymają prestiżowe wyróżnienia RMF Maxxx Trophy.

Triumfatorów pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski poznamy w niedzielę, o godz. 16:20 na rynku w Świdnicy. Trasa rajdu liczy 383,97 km, w tym 9 oesów o długości 119,10 km.

Przed rokiem w Świdnicy, po raz trzeci w karierze triumfował Grzegorz Grzyb przed Jakubem Brzezińskim i Miko Marczykiem. A kto w tym roku stanie na najwyższym stopniu podium ?

Sukcesywnie wprowadzane w mistrzowskim cyklu w ostatnich sezonach zmiany regulaminowe, ale również te o charakterze marketingowym i promocyjnym zaczynają przynosić oczekiwane efekty. Zapowiada się wyjątkowo interesujący sezon w polskich rajdach. Pierwsza osłona rywalizacji już w sobotę i niedzielę w Świdnicy

Harmonogram 47. Rajdu Świdnickiego-Krause:

Sobota, 27 kwietnia

15:30 – ceremonia startu, Rynek w Świdnicy

17:03 – OS-1: Świdnica Super OS 1 (6,65 km)

17:45 – OS-2: Rościszów – Walim (8,40 km)

19:15 – OS-3: Świdnica Super OS 2 (6,65 km)

Niedziela, 28 kwietnia

08:27 – OS-4: Kamionki – Walim 1 (22,20 km)

09:48 – OS-5: Wolibórz – Jodłownik 1 (8,30 km)

10:36 – OS-6: Walim (x1) – Zagórze 1 (18,20 km)

11:34 – komasacja + serwis (Świdnica, ul.Śląska)

13:01 – OS-7: Kamionki – Walim 2 (22,20 km)

14:22 – OS-8: Wolibórz – Jodłownik 2 (8,30 km)

15:10 – OS-9: Walim (x1) – Zagórze 2 – Power Stage (18,20 km)

16:20 – meta, Rynek w Świdnicy

 

Zwycięzcy rajdu (10 ostatnich edycji):

2009: 37. Rajd Elmot-Krause            Kajetan Kajetanowicz / Jacek Rathe, Subaru Impreza N14

2010: Krause 38. Rajd Elmot             Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski, Peugeot 207 S2000

2011: 39. Rajd Świdnicki-Krause      Bryan Bouffier / Xavier Pansieri, Peugeot 207 S2000

2012: 40. Rajd Świdnicki-Krause      Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran, Subaru Impreza N16

2013: 41. Rajd Świdnicki-Krause      Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran, Subaru Impreza N4

2014: 42. Rajd Świdnicki-Krause      Wojciech Chuchała / Sebastian Rozwadowski, Ford Fiesta R5

2015: 43. Rajd Świdnicki-Krause      Grzegorz Grzyb / Robert Hundla, Ford Fiesta R5

2016: 44. Rajd Świdnicki-Krause      Grzegorz Grzyb / Robert Hundla, Ford Fiesta R5

2017: 45. Rajd Świdnicki-Krause      Filip Nivette / Kamil Heller, Skoda Fabia R5

2018: 46. Rajd Świdnicki-Krause      Grzegorz Grzyb / Robert Hundla, Skoda Fabia R5

Najwięcej zwycięstw w rajdzie odnieśli Marian Bublewicz i Janusz Kulig (po 5). Andrzej Koper i Kajetan Kajetanowicz mają na swoim koncie po 4 triumfy. Siedmiokrotnie na najwyższym stopniu podium stawali piloci: Ryszard Żyszkowski (pięciokrotnie z M. Bublewiczem i dwukrotnie z Maciejem Stawowiakiem) oraz Jarek Baran (pięciokrotnie z J.Kuligiem i dwukrotnie z K.Kajetanowiczem. Maciej Wisławski odniósł trzy zwycięstwa, każdorazowo z innym kierowcą (1990 Andrzej Koper, Volkswagen Golf GTI 16V, 1996 Krzysztof Hołowczyc, Toyota Celica 4WD, 2007 Kajetan Kajetanowicz, Mitsubishi Lancer Evo 9)

Koronawirus to bardzo poważna sprawa. Nie ulegamy medialnej panice, rzetelnie informujemy. Każdą informację weryfikujemy u źródła, nie publikujemy plotek ani informacji niesprawdzonych. Nie ścigamy się.

Dołącz do czytelników Dziennik Wałbrzych.

Komentarze

Dodano: 25 kwietnia 2019 18:00
Pozostałe informacje
© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015