Program 57. Festiwalu Henryka Wieniawskiego, 16-19 czerwca oraz 15 sierpnia 2022 r

9 czerwca 2022 15:28. Szczawno-Zdrój fot. Jacek Zych/ Dziennik Wałbrzych
Artykuł sponsorowany

Tematy: 


16 czerwca, godz. 18:30 (Deptak spacerowy przy Teatrze Zdrojowym)

Uroczyste złożenie kwiatów pod tablicą pamiątkową Henryka Wieniawskiego

16 czerwca, godz. 19:00 (Teatr Zdrojowy)

Koncert Inauguracyjny

David Alogna – skrzypce (Włochy)

Andrzej Kosendiak – dyrygent

Narodowego Forum Muzyki – Orkiestra Leopoldinum

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart – uwertura z opery Wesele Figara KV 492

Felix Mendelssohn Bartholdy Koncert skrzypcowy e-moll op. 64

Joseph Haydn Symfonia Es-dur nr 103 „Z werblem na kotłach”

17 czerwca, godz. 19:00 (Teatr Zdrojowy)

Koncert kameralny

Klaidi Sahatçi – skrzypce (Szwajcaria) – artysta będzie grał na skrzypcach Antonio Stradivariusa, „ex Wieniawsky” z 1719 roku, które były własnością i na których koncertował Henryk Wieniawski.

Giorgio Koukl – fortepian (Czechy/Szwajcaria)

Program:

Tartini/Kreisler -Devil trill sonata

Henryk Wieniawski -Scherzo Tarantella

Henryk Wieniawski – Legend op.17

Antoni Szczerbiński – Sonata na skrzypce i fortepian n.2

18 czerwca (sobota), godz. 15:00 (Sala kameralna, Teatr Zdrojowy)

Wykład Marka Dyżewskiego pt. „Jedyny co tak poloneza wodził”

18 czerwca, godz. 19:00 (Teatr Zdrojowy)

Koncert Kameralny

Marek Pasieczny – gitara

Krzysztof Pełech – gitara

Program:

Henryk Wieniawski (1835 — 1880)

  • Kujawiak in A minor (arr. M. Pasieczny) prawykonanie
  • Chanson polonaise z cyklu 2 Mazurki, Op.12 (arr. M. Pasieczny) prawykonanie
  • Dudiarz (Le Ménétrier) z cyklu 2 Mazurki, Op.19 (arr. M. Pasieczny) prawykonanie
  • Romans z ‘Romance sans paroles et Rondo élégant’, Op.9 (arr. M. Pasieczny) prawykonanie

Wojciech Długoraj (1557 – 1619) | Jakub Polak (1545 – 1605) (Polski renesans)

  • Vilanella (arr. M. Pasieczny)
  • Hajduk (arr. M. Pasieczny)
  • Praeludium (arr. M. Pasieczny)
  • Taniec Polski (arr. M. Pasieczny)

Marek Pasieczny (1980)

Z cyklu ‘Polskie Impresje’:

  • Umarł Maciek, Umarł
  • Gaik
  • W Murowanej Piwnicy
  • W moim ogródeczku
  • Czerwone Jabłuszko

Aleksander Tansman (1897 – 1986)

  • Danza Pomposa, Preludium, Mazurek (Krzysztof Pelech – solo)

Leo Brouwer (1939)

  • Danza del Altiplano (Krzysztof Pelech – solo)

Marek Pasieczny (1980)

Z cyklu Siedem Utworów Jazzowych

  • African Sketches
  • (The Other) Milonga

Marek Pasieczny (1980)

  • Neo Variations (M. Pasieczny – solo)
  • Spiffy (M. Pasieczny – solo)

19 czerwca, godz. 19:00 (Teatr Zdrojowy)

Koncert Finałowy

Marta Gidaszewska – skrzypce

Ruben Silva – dyrygent

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej

Program:

Ludwig van Beethoven Uwertura Koncertowa Coriolan op. 62

Henryk Wieniawski – II Koncert skrzypcowy d-moll op. 22

Wolfgang Amadeusz Mozart – Symfonia g-moll KV 550

15 sierpnia, godz. 19:00 (Hala Spacerowa w Parku Zdrojowym)

Koncert w rocznicę występu Henryka Wieniawskiego w Szczawnie – Zdroju

Wieniawski i jazz

Joachim Mencel – lira korbowa i piano Rhodes

Bartłomiej Chojnacki – kontrabas

Przemysław Jarosz – perkusja

W programie koncertu usłyszymy na nowo odkryte i odczytane na nowo tematy kompozycji Henryka Wieniawskiego. Jazzowe trio Joachima Mencla wykonując utwory sławnego polskiego skrzypka sprowadzi te piękne dziewiętnastowieczne kompozycje do naszych czasów i pokaże czym dzisiaj jest improwizacja na tematy Wieniawskiego. Publiczność dowie się jakich inspiracji w kontekście jego twórczości doznają muzycy i jakie nowe treści zyskuje ta muzyka we współczesnych opracowaniach. Wśród utworów nie usłyszymy wyłącznie muzyki Wieniawskiego. Co ciekawe – Joachim Mencel tak i jak Wieniawski jest autorem kompozycji inspirowanych tańcami ludowymi, zatem na koncercie będziemy mogli porównać kujawiaki oraz polonezy kompozytorów, których zawodową aktywność dzielą całe epoki muzyczne. Co ważne nasi wykonawcy zagrają na współczesnych instrumentach nowoczesnego jazzu ale także na instrumencie kojarzonym przeważnie z wykonawstwem muzyki dawnej. Mowa tu o lirze korbowej, której wirtuozem i odkrywcą dla jazzu jest Joachim Mencel. Jego grę na lirze doceniono już zarówno w Polsce jak i za granicą. Ostatnia płyta Mencla „Brooklyn Eye” z wykorzystaniem liry korbowej wydana została w USA i otrzymała nagrodę BEST RECORDING 2020 („High Fidelity”). Epilog festiwalu Wieniawskiego w Szczawnie pokaże jakimi drogami wędruje nowoczesna, ale zakorzeniona w tradycji muzyka polska.

Program 57. Festiwalu Henryka Wieniawskiego fot. użyczone/ Szczawno-Zdrój

Artykuł sponsorowany

To jest artykuł sponsorowany nadeslany przez naszego klienta. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zawartą w artykule.

Dodano: 9 czerwca 2022 15:28
.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

`