Dodano: 7 czerwca 2021 13:51

Pod koniec roku pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy i pod Ślężę

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy. Pociągi towarowe już kursują z Sobótki Zachodniej do Świdnicy. Kończy się układanie toru między Wrocławiem i Sobótką – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt pochłonie ponad 200 milionów złotych.

Podróżni na trasie z Wrocławia do Świdnicy skorzystają z czternastu przystanków z nowymi peronami. Składy staną na przystankach: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachocdnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście.

Przystanki będą oświetlone, nie zabraknie wiat i tablic informacyjnych. Na rogatkach Wrocławia pojawi się przystanek Bielany Wrocławskie.

REKLAMA

W mieście pociąg zatrzyma się na dwóch przystankach – Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Perony ustalono w dogodnych lokalizacjach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej a Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego – informuje PKP PLK.

Przywracane połączenie z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy, czyli linia numer 285, liczy blisko 60 kilometrów. Pociągi mają kursować na tej trasie z prędkością do stu kilometrów na godzinę. Rok temu został przywrócony ruch towarowy na trasie Sobótka Zachodnia – Świdnica. Na tym odcinku położono nowy tor, odnowiono blisko trzydzieści obiektów inżynieryjnych, w tym sześć mostów i trzy wiadukty.

Przejazd kolejowy na DK35 pomiędzy Marcinowicami a Pszennem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Przejazd kolejowy na DK35 pomiędzy Marcinowicami a Pszennem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Obecna DK35. Przejazd kolejowy na DK35 pomiędzy Marcinowicami a Pszennem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zobacz także