Dodano: 8 lutego 2022 13:07

Pociągiem z Wrocławia do Chorwacji? Raczej nie w tym roku

Tematy: 


Istnieją bardzo niewielkie szanse na uruchomienie w tym roku połączenia kolejowego pomiędzy Krakowem a Chorwacją – powiedział reporterowi Muzycznego Radia przedstawiciel czeskiego przewoźnika w Polsce Michał Plaza Po pierwszej fali entuzjazmu przyszedł czas na zimny prysznic.

Moment, kiedy Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał właśnie zgodę czeskiemu przewoźnikowi RegioJet na dostęp do polskiego odcinka torów dla nowego połączenia kolejowego między Krakowem a Rijeką i Splitem w Chorwacji był jednym z najszczęśliwszych u wielu miłośników wypoczynku na Półwyspie Bałkańskim. Radość nie trwała długo – kilka dni temu przedstawiciel RegioJet – czeskiego przewoźnika, który realizować miał połączenie poinformował, że nie udało się wpisać połączenia w nowy rozkład jazdy.

– Może się okazać tak, że my wprawdzie te sloty na torach otrzymamy, ale może się okazać, że taki czas przejazdu będzie wynosił 26 godzin – czyli pociąg dojeżdżałby do miejsca docelowego na przykład 2 godziny po planowanym odjeździe już z tego miejsca, co automatycznie dyskwalifikuje już taki rozkład jazdy. – powiedział Michał Plaza.

W tej chwili trwają negocjacje i weryfikacje możliwych połączeń, jednak z uwagi na to, że bierze z nich udział aż 5 zarządców infrastruktury kolejowej z różnych Państw informacja o tym, czy takie połączenie będzie w ogóle realne w tym roku zapadnie dopiero za kilka tygodni. Wszystko wskazuje więc na to, że połączenie nie zostanie w tym roku zrealizowane. Na przełomie marca i kwietnia Regio Jet planuje złożenie wniosku o dostęp do infrastruktury na rok 2023.

Z danych Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej wynika, że w ubiegłym roku nad Adriatykiem wakacje spędziło ponad milion Polaków. Kolejowe połączenie z Chorwacją od dwóch lat z powodzeniem realizują Czesi. Bilet z Pragi do Rijeki kosztował w ubiegłym roku 90 zł.

Źródło: materiały prasowe RegioJet

Źródło: materiały prasowe RegioJet

Źródło: materiały prasowe RegioJet

Zobacz także