Dodano: 17 września 2020 13:05

Pociągi wróciły do tunelu pod Małym Wołowcem. Zakończył się kolejny remont

Tematy: 


Kolejne prace w najdłuższym skalnym tunelu w Polsce pod Małym Wołowcem polegały między innymi na wzmocnieniu wewnętrznej obudowy i odnowieniu ścian czołowych tunelu. Koszt – osiem milionów złotych. Po zakończeniu prac pociągi znów wróciły do tunelu na trasę z Wałbrzycha do Kłodzka.

Jak informuje PKP PLK każdego dnia na trasie z dworca Wałbrzych Główny do dworca Kłodzko Główne kursuje kilkanaście pociągów pasażerskich. Ważnym elementem trasy jest tunel pod Małym Wołowcem. W czasie ostatnich prac oczyszczono ceglaną powierzchnię, usunięto poluzowane elementy i uzupełniono spoiny. Udrożniono i oczyszczono także kanały wentylacyjne.

Wyremontowano także wjazdy do tunelu. Oczyszczone zostały ściany czołowe wraz z gzymsami. Usunięto oberwane bloki skalne i samosiejki. Skały zostaną jeszcze zabezpieczone specjalnymi siatkami, ale te prace nie będą miały wpływu na ruch pociągów. Zakończą się w październiku.

Przypomnijmy, od kwietnia do końca sierpnia na odcinku Wałbrzych Główny – Głuszyca obowiązywała komunikacja zastępcza. Tegoroczny remont kosztował osiem milionów złotych. W ubiegłym roku na prace torowe i remont części obudowy wydano ponad 10 milionów.

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także

© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015