Dodano: 20 grudnia 2019 08:12
Pierwsze kilometry torów już położono. Kiedy pojedziemy pociągiem ze Świdnicy do Jedliny Zdroju?
Tematy: aglomeracja jedlina zdrój pociag świdnica tory
Trwa przebudowa jednej z najpiękniejszych linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Mowa o trasie numer 285 na odcinku Świdnica Kraszowice-Jedlina Zdrój. Projekt pochłonie blisko 140 milionów złotych. Prace powinny zakończyć się do grudnia przyszłego roku. Pierwsze pociągi wyjadą w 2021 roku.
To linia ważna głównie ze względów turystycznych. Trasa pozwoli na połączenie Jedliny-Zdroju z Wrocławiem. Po drodze pasażerowie będą mogli wysiąść także w Zagórzu Śląskim.
Ruch pasażerski na tym odcinku zawieszono w 2000 roku ze względu na zły stan techniczny. Drewniane podkłady spróchniały, na połowie trasy brakowało szyn, a w okolicach Zagórza obsunęła się jedna ze skarp.
Remontowany odcinek to ponad dwadzieścia kilometrów torów i dziesiątki obiektów inżynieryjnych.
– Na linii jest w sumie ponad 110 obiektów inżynieryjnych z czego sześć obiektów to są mosty i wiadukty o bardzo okazałych konstrukcjach. Te obiekty zostaną poddane renowacji i będą wyglądały tak, jak w czasie, gdy zostały wybudowane – mówi Zdzisław Sawicz z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Projekt obejmuje przebudowę podtorza, torów, wiaduktów, urządzeń sterowania ruchem i budowę peronów. Na trasie pojawią się między innymi nowy przystanek w Burkatowie, Bystrzycy Górnej, przebudowany zostanie przystanek w Lubachowie, nowy pojawi się w Zagórzu Śląskim, Jugowicach i Jedlinie Zdrój Centrum.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Bardzo malownicza trasa i spełniająca dwie funkcje. Komunikacyjną, bo ta część naszej gminy zostanie skomunikowana ze Świdnicą, Wrocławiem i w drugą stronę Jedliną, a drugą oczywiście ta turystyczna – przyznaje Teresa Mazurek, wójt gminy wiejskiej Świdnica.
Korzystając z pociągów na tej trasie będzie można dojechać do takich atrakcji jak zapora wodna i elektrownia w Lubachowie, Zamek Grodno, sztolnie w Walimiu czy uzdrowisko Jedlina-Zdrój.
– My jako Aglomeracja Wałbrzyska musimy tę linię uratować i zrewitalizować ponieważ to ważny element przyszłościowego systemu transportowego, zero emisyjnego, ale jest także ważnym elementem rozwoju turystycznego, że nie możemy jej zlikwidować – dodaje Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha.
Zobacz także
- Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” nagrodzony na międzynarodowym festiwalu
- Komfort, wygoda i świetna lokalizacja. Zamieszkaj w Jedlinie-Zdroju
- W Głuszycy rozpoczęto realizację kolejnego projektu polsko-czeskiego
- Opozycja chce obniżyć pensję prezydenta Wałbrzycha. Mowa o kilku tysiącach złotych
- Wałbrzych. Koniec ZDKiUM. Miasto chce zlikwidować tę jednostkę
- Wałbrzych. Akcja „Zimą nie bądź obojętny”
Najczęściej czytane
- Jest decyzja w sprawie S5 koło Wałbrzycha. Ruszają pierwsze prace
- Duże utrudnienia na Sobięcinie. Na skrzyżowaniu stoi porzucony duży sprzęt drogowy
- Ponad 80 mln złotych deficytu. Wydatki na poziomie blisko 1,5 miliarda. Jest projekt budżetu Wałbrzycha na przyszły rok
- Akcja policji na wałbrzyskiej giełdzie. Policjanci zabezpieczyli podrobiony towar o wartości 100 tysięcy złotych
- Wałbrzych. Kończy się nabór wniosków na mieszkania przy Traugutta. Zainteresowanie? To może zaskoczyć