Dodano: 13 marca 2018 12:03

[1/20]

Niewiele czasu pozostało do otwarcia Dworca Szczawienko. Byliśmy dziś w środku

Tematy: 


Już tylko kilkanaście dni zostało do otwarcia remontowanego od grudnia 2015 roku dworca Wałbrzych Szczawienko. W budynku trwa intensywna praca – w toaletach robotnicy kończą tzw biały montaż, w hali sprzedaży wykańczane są ściany i elementy dekorów przysufitowych. Zachowanie większości detali architektonicznych oryginalnej hali był wymogiem postawionym inwestorowi, czyli gminie Wałbrzych, przez konserwatora zabytków, pod którego ochroną znajduje się bydynek dworca. Tak wykonawca, jak i inwestor zapewniają, że hala odpraw oraz przyległy do niej parking Park’n Ride gotowe będą już na początku kwietnia 2018 roku. To o ponad pół roku później od zakładanego pierwotnie terminu.

Wciąż do zagospodarowania zostaje była główna hala dworca. Przeznaczona ona jest do wynajęcia dla ewentualnego inwestora, to na nim ciążyć jednak będzie koszt jej wyremontowania. W odróżnieniu od głównej hali do wynjęcia zostały przygotowane pomieszczenia 1. i dugim piętrze budynku. Czekają one na ewentualnego inwestora w stanie surowym, jednak z doprowadzoną instalacją sanitarną, elektryczną i ciepłowniczą.

Zakończońo już prace przy budowie parkingu. Stanęły tam ozdobne latarnie, zamontowana została także wiata przystankowa dla autobusu miejskiego, który kursował będzie na linii Dworzec Szczawienko – Podzamcze – Piaskowa Góra. Zdaniem zastępcy dyrektora ZDKiUM Bogusław Rogińskiego autobusy będą dobrze skomunikowane z przyjeżdżającymi o odjeżdżającymi pociągami z Wrocławia. Na parkingu znajdują się 43 miejsca parkingowe.

To jednak nie koniec prac na stacji Wałbrzych Szczawienko, gdzie w równolegle do prac na dworcu trwają remonty peronów, dwóch wiaduktów nad ulicą Stacyjną oraz infrastruktury kolejowej, prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe. Jak powiedział w rozmowie z Dziennikiem Dariusz Kolubka, dyrektor PLK w Wałbrzychu, remonty to jedynie niewielka część prowadzonych tam inwestycji. Wymieniana jest  cała infrastruktura kolejowa oraz torowiska. Pozwoli to na usprawnienie i automatyzację pracy na stacji, a jej zakończeniu pociągi InterCity będą mogły przejeżdżać przez stację z prędkością do 120 km/h.

PLK planuje zakończenie prac do końca 2018 roku.

 

Dworzec Wałbrzych Szczwienko na miesiąc przed oddaniem do użytku Wałbrzych, 13.023.2018 fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Komentarze


© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015