Tematy: aneta szewc beata dyko polski ład urząd skarbowy zus
Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Nie będzie taryfy ulgowej dla podatników, którzy pomylą się przy składaniu zeznań podatkowych według przepisów Polskiego Ładu – zapowiedziała naczelnik wałbrzyskiego Urzędu Skarbowego Aneta Szewc. Łatwiej ma być w ZUS-ie. Będziemy edukować i egzekwować przepisy – mówią urzędnicy wałbrzyskiej skarbówki
Na taryfę nie ma co liczyć. Pani naczelnik Szewc nie pozostawia złudzeń. Na przygotowanie się do składania zeznań będzie cały rok, a na wszystkich, którzy mają jakiekolwiek wątpliwości czekają urzędnicy, którzy udzielą porady. Za błędy w złożonych zeznaniach będą nakładane kary.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Kładziemy tutaj nacisk przede wszystkim na edukację, także nie chciałabym tutaj mowić o jakimś rozliczaniu, wyciąganiu konsekwencji, naprawdę uruchamiamy wszystkie siły, wszystkie możliwości, żeby wspierać podatników, żeby im ułatwiać, wyjaśniać i żeby takie błędy się nie zdarzały. – powiedziała w odpowiedzi na pytanie naszego reportera naczelnik Urzędu Skarbowego w Wałbrzychu Aneta Szewc.
Dużo bardziej liberalne podejście do płatnika zadeklarowała dyrektor wałbrzyskiego oddziału ZUS Beata Dyko Tu padła jednoznaczna deklaracja wspierania przedsiębiorców w taki sposób, aby jak najgładziej przejść przez pierwszy rok funkcjonowania Polskiego Ładu
– Nigdy Zakład Ubezpieczeń społecznych nie stosował kar wobec przedsiębiorców, którzy spóźnią się ze złożeniem dokumentów rozliczeniowych. Na bardziej zależy na tym, żeby te dokumenty były złożone i żebyśmy mieli mniej postępowań wyjaśniających, jeżeli będą w tych dokumentach błędy. I tak, jeżeli bąd się zdarzy, nbasz pracownik zadzwoni, poinformuje i są, proszę państwa, dopuszczalne korekty – wyjaśniła dyrektor wałbrzyskiego oddziału ZUS Beata Dyko.
Obie instytucje zapowiadają oddelegowanie całego szeregu pracowników do kontaktu z płatnikami. W dobie pandemii zalecają kontakt telefoniczny jednak tak w wałbrzyskim ZUS-ie jak i Urzędzie Skarbowym będą stworzone działy, w których pracownicy udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat wprowadzonych właśnie przepisów.