Dodano: 27 lipca 2023 12:37

Nasz czytelnik skarży się na komunikację miejską. Mamy odpowiedź ZDKiUM

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tematy: 


To jest Nasz news

Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!

Kara na przewoźnika i przeprosiny dla pasażera – to odpowiedź na maila, jaki wpłynął dziś rano do naszej redakcji. Jeden z czytelników opisuje w nim sytuację, w której bezskutecznie czekał na autobus w Śródmieściu Wałbrzycha. Opisując całą sytuację napisał (pisownia oryginalna):

– Dzień dobry Szanowna Redakcjo.Dojazd z Placu Grunwaldzkiego na Podzamcze graniczy z cudem. Autobus C o 17.42 (26.07.2023) według wakacyjnego rozkładu nie przyjechał (bo po co – oszczędności po podwyższeniu cen biletów?). Autobus linii nr A o 17.57 nie wjechał na przystanek tylko skręcił w ulicę B. Chrobrego – kierowca zapomniał, powinien wrócić na przystanek.

Ludzie jadący do pracy czekają ponad 40 minut na autobus.

To nie pierwszy raz – autobusy nie przyjeżdząją, a jak wjeżdzają na przystanek to z opóźnieniem. Osoby czekające na przesiadkę tracą ważność biletu – czy w takim razie na trasie Podzamcze – Piaskowa najlepiej kupić bilet 90 minut? Bo tyle może trwać przejazd, uwzględniając losowe przyjeżdzanie komunikacji miejskiej? Z wyrazami szacunku (autor)

Treść maila przesłaliśmy na ręce rzecznika Urzędu Miasta w Wałbrzychu oraz pracowników ZDKiUM, odpowiedzialnych za komunikację w mieście. Kilka minut temu otrzymaliśmy odpowiedź (pisownia oryginalna):

REKLAMA

– opisana sytuacja oczywiście nie powinna się wydarzyć! ZDKiUM w Wałbrzychu przesyła skargę Waszego Czytelnika do Śląskiego Konsorcjum Autobusowego Sp. z o.o. zobowiązując do zajęcia się sprawą i udzielenia odpowiedzi. Ponadto, niezależnie od powyższego informuję, że na Operatora zostanie nałożona kara finansowa z tytułu niezrealizowanego kursu i zmiany trasy przejazdu autobusu. Ze swej strony pragniemy wyrazić ubolewanie z powodu niedogodności, na które został narażony Pasażer – napisał w odpowiedzi na naszą prośbę o komentarz Mariusz Kacała, Zastępca kierownika Działu Komunikacji Zbiorowej ZDKiUM w Wałbrzychu.

Bez odpowiedzi pozostaje jednak pytanie czytelnika o ważność biletu osób, które przesiadają się na kolejny autobus. Sprawie będziemy się przyglądać.

Fot. Anna Lakyza / shchodennyk.pl

Mariusz Kacała. Fot. Anna Lakyza / shchodennyk.pl

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zobacz także