Dodano: 27 lipca 2023 12:37
Nasz czytelnik skarży się na komunikację miejską. Mamy odpowiedź ZDKiUM
Tematy: komunikacja miejska mariusz kacała
Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Kara na przewoźnika i przeprosiny dla pasażera – to odpowiedź na maila, jaki wpłynął dziś rano do naszej redakcji. Jeden z czytelników opisuje w nim sytuację, w której bezskutecznie czekał na autobus w Śródmieściu Wałbrzycha. Opisując całą sytuację napisał (pisownia oryginalna):
– Dzień dobry Szanowna Redakcjo.Dojazd z Placu Grunwaldzkiego na Podzamcze graniczy z cudem. Autobus C o 17.42 (26.07.2023) według wakacyjnego rozkładu nie przyjechał (bo po co – oszczędności po podwyższeniu cen biletów?). Autobus linii nr A o 17.57 nie wjechał na przystanek tylko skręcił w ulicę B. Chrobrego – kierowca zapomniał, powinien wrócić na przystanek.
Ludzie jadący do pracy czekają ponad 40 minut na autobus.
To nie pierwszy raz – autobusy nie przyjeżdząją, a jak wjeżdzają na przystanek to z opóźnieniem. Osoby czekające na przesiadkę tracą ważność biletu – czy w takim razie na trasie Podzamcze – Piaskowa najlepiej kupić bilet 90 minut? Bo tyle może trwać przejazd, uwzględniając losowe przyjeżdzanie komunikacji miejskiej? Z wyrazami szacunku (autor)
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Treść maila przesłaliśmy na ręce rzecznika Urzędu Miasta w Wałbrzychu oraz pracowników ZDKiUM, odpowiedzialnych za komunikację w mieście. Kilka minut temu otrzymaliśmy odpowiedź (pisownia oryginalna):
– opisana sytuacja oczywiście nie powinna się wydarzyć! ZDKiUM w Wałbrzychu przesyła skargę Waszego Czytelnika do Śląskiego Konsorcjum Autobusowego Sp. z o.o. zobowiązując do zajęcia się sprawą i udzielenia odpowiedzi. Ponadto, niezależnie od powyższego informuję, że na Operatora zostanie nałożona kara finansowa z tytułu niezrealizowanego kursu i zmiany trasy przejazdu autobusu. Ze swej strony pragniemy wyrazić ubolewanie z powodu niedogodności, na które został narażony Pasażer – napisał w odpowiedzi na naszą prośbę o komentarz Mariusz Kacała, Zastępca kierownika Działu Komunikacji Zbiorowej ZDKiUM w Wałbrzychu.
Bez odpowiedzi pozostaje jednak pytanie czytelnika o ważność biletu osób, które przesiadają się na kolejny autobus. Sprawie będziemy się przyglądać.
Zobacz także
- Opozycja chce obniżyć pensję prezydenta Wałbrzycha. Mowa o kilku tysiącach złotych
- Wałbrzych. Koniec ZDKiUM. Miasto chce zlikwidować tę jednostkę
- Wałbrzych. Akcja „Zimą nie bądź obojętny”
- Jedlina-Zdrój po powodzi. Tematy rozmów na Kongresie Samorządowym we Wrocławiu
- Wałbrzych. Podwyżka opłat za wywóz śmieci. Decyzję we wtorek podejmą radni
- Boguszów-Gorce. Strażacy proszą o wsparcie. Tym razem nie w sprawie pożarów
Najczęściej czytane
- Jest decyzja w sprawie S5 koło Wałbrzycha. Ruszają pierwsze prace
- Duże utrudnienia na Sobięcinie. Na skrzyżowaniu stoi porzucony duży sprzęt drogowy
- Ponad 80 mln złotych deficytu. Wydatki na poziomie blisko 1,5 miliarda. Jest projekt budżetu Wałbrzycha na przyszły rok
- Akcja policji na wałbrzyskiej giełdzie. Policjanci zabezpieczyli podrobiony towar o wartości 100 tysięcy złotych
- Wałbrzych. Kończy się nabór wniosków na mieszkania przy Traugutta. Zainteresowanie? To może zaskoczyć