Dodano: 21 maja 2020 08:00

Najdłuższy kolejowy tunel w Polsce ponownie w remoncie

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tematy: 


Prace w tunelu kolejowym pod Małym Wołowcem potrwają do końca sierpnia. Chodzi o tunel pod Małym Wołowcem na trasie z Wałbrzycha do Jedliny Zdroju. Do zakończenia drugiej fazy remontu obowiązuje komunikacja zastępcza. Tunel w ubiegłym roku przeszedł pierwszy remont, który pochłonął blisko 11 milionów złotych.

To najdłuższy, liczący 1601 metrów tunel kolejowy w kraju, który został wybudowany w latach 1907 – 1912.  Tuż obok znajduje się druga, starsza nitka tunelu, która ma 1560 metrów. Wybudowana została w latach 1876-1879. Krótsza jest wyłączona z użytkowania. W dłuższej trwają prace i po ich zakończeniu ponownie pojawią się tam pociągi.

Zakres prowadzonych obecnie prac obejmuje między innymi usunięcie i wymianę poluzowanych elementów i spoin, wysokociśnieniowe oczyszczenie powierzchni obudowy, udrożnienie kanałów wentylacyjnych, oczyszczenie ścian czołowych tunelu, uszczelnienie pęknięć i odtworzenie rowów odwadniających. Wykonane zostaną także przejścia pomiędzy czynnym i nieczynnym tunelem.

REKLAMA

Do końca sierpnia, czyli do zakończenia prac na tym odcinku trasy kolejowej z Wałbrzycha do Kłodzka obowiązuje komunikacja zastępcza.

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Remont tunelu pod Małym Wołowcem. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zobacz także