Tematy: koleje dolnośląskie sponsorowany
Gmina Wrocław podpisze z Kolejami Dolnośląskimi oraz Polregio dokument w sprawie honorowania URBANCARD i niektórych biletów miejskich w pociągach regionalnych na terenie miasta. Zacznie on obowiązywać 1 sierpnia.
Porozumienie w tej sprawie zawarli marszałek Paweł Gancarz wraz z wicemarszałkami Wojciechem Bochnakiem i Michałem Rado oraz prezydent Jacek Sutryk i Renata Granowska wiceprezydent Wrocławia.
– To ważny dzień dla Dolnego Śląska, a przede wszystkim dla Wrocławia i jego aglomeracji. To efekt dobrej współpracy samorządu województwa i samorządu Wrocławia. Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym w wypracowanie tego porozumienia – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
– Wraca honorowanie Urbancard w KD i Polregio. Dziękuję całemu zarządowi i radnym za dotrzymanie tej obietnicy, którą złożyliśmy sobie jeszcze w kampanii wyborczej. To pierwszy, niezwykle ważny, ale nie ostatni gest naszej współpracy – dodał Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wrocław ma najgęstszą sieć kolejową ze wszystkich miast w Polsce. Ponadto, w stolicy Dolnego Śląska jest 31 przystanków kolejowych (wraz z przystankiem Iwiny – na osiedlu Jagodno), co daje nam drugie miejsce w Polsce za Warszawą.
– Samorządowcy wszystkich szczebli rozumieją, że transport to kwestia cywilizacyjna, a nie polityczna. Będziemy dążyć do tego, aby wprowadzić jednolity bilet na całym Dolnym Śląsku – mówi wicemarszałek Michał Rado.
Dzięki osiągniętemu porozumieniu pociągi Kolei Dolnośląskich i Polregio staną się integralną częścią komunikacji miejskiej Wrocławia, a ucząca się młodzież szkolna oraz seniorzy powyżej 65. roku życia będą mogli z nich korzystać całkowicie za darmo w obrębie miasta Wrocławia. Umowa będzie obowiązywać od 1 sierpnia, zostanie zawarta pomiędzy samorządami i przewoźnikami kolejowymi. Za finansowanie odpowiadać będą samorządowcy wszystkich szczebli.
– Umowa będzie obowiązywała od sierpnia tego roku do końca 2025. Ulgi na terenie Wrocławia będą obowiązywały zarówno mieszkańców miasta, jak i pasażerów, którzy przyjadą z terenu całego Dolnego Śląska – wyjaśnia Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia.
Podobne zasady obowiązywały już w stolicy regionu wcześniej. Od 2013 r. posiadacze biletów na Urbancard, ale również biletów papierowych, mogli korzystać z pociągów Kolei Dolnośląskich i Polregio na stacjach z nazwą “Wrocław” w nazwie oraz przystanku Iwiny.
– Idąc do wyborów jako Koalicja Obywatelska obiecaliśmy, że w ciągu 100 dni dojdzie do porozumienia między samorządem województwa a Wrocławiem. Wypełniamy nasze obietnice wyborcze, będziemy dążyć do tego aby cała aglomeracja dołączyła do tego biletu – mówi wicemarszałek Wojciech Bochnak.
Wspólny bilet to fundament dobrego systemu transportowego. Dziś obowiązuje w największych europejskich miastach, m.in. w Berlinie, Monachium, Brukseli, Wiedniu, Paryżu czy Barcelonie.
– Jeszcze w kampanii wyborczej obiecaliśmy sobie, że załatwimy tę sprawę w tydzień. Dziś widzimy, że sprawa została załatwiona. Urbancard honorowany w pociągach – na tym nam zależało, to udało się zrobić i co najważniejsze dotyczy to wszystkich mieszkańców Dolnego Śląska – podsumowuje Marek Łapiński, wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Wrocław Główny jest stacją o największej wymianie pasażerskiej w całej Polsce, z której w 2023 roku skorzystało blisko 30 milionów pasażerów. Ponad 60 procent całego ruchu regionalnego na Dolnym Śląsku odbywa się w relacjach z i do Wrocławia. To wszystko powoduje, że włączenie pociągów w system transportu miejskiego z pewnością poprawi jego wydajność i komfort mieszkańców.
To jest artykuł sponsorowany nadeslany przez naszego klienta. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zawartą w artykule.