Dodano: 15 października 2021 07:53

Jest decyzja środowiskowa dla kolejnego odcinka przyszłej S8. GDDKiA wskazuje konkretny wariant budowy

Tematy: 


Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu zatwierdził rekomendowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wariant przebiegu przyszłej S8 dla jednego z dwóch odcinków realizowanych trasy między Kłodzkiem i Ząbkowicami Śląskimi – informuje GDDKiA. Dyrekcja wskazuje konkretny wariant budowy trasy z Barda do Ząbkowic Śląskich.

Przed wydaniem decyzji analizowano różne warianty przebiegu trasy. Odbyły się także konsultacje z mieszkańcami. Tak zwana decyzja środowiskowa to ważny krok do realizacji całej inwestycji.

Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. Trasa o długości około 14 kilometrów zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez teren gmin Ząbkowice Śląskie i Bardo. S8 będzie wykorzystywać przebieg drogi krajowej numer 8 w minimalnym stopniu, w przeważającej części na przecięciach z nią – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach tego odcinka powstaną dwa węzły: węzeł Bardo, czyli połączenie z obecną DK 8 oraz węzeł Jaworek, czyli połączenie z drogą wojewódzką numer 385. Na tym fragmencie trasy pojawi się także sześć mostów i dziewięć wiaduktów.

Cała trasa S8 z Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła około 80 kilometrów. Jej budowę podzielono na odcinki: Kłodzko – Ząbkowice Śląskie (tu dwa pododcinki Kłodzko – Bardo i Bardo – Ząbkowice Śląskie), Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki oraz Łagiewniki – Wrocław (Magnice).

Przypomnijmy, że 30 sierpnia generalna dyrekcja otrzymała decyzję środowiskową na odcinek z Łagiewnik do Wrocławia.

Budowa S8 z Wrocławia do Barda ma być realizowana w systemie „Projektuj i buduj” w latach 2023 – 2027 – informuje GDDKiA.

DK8 Wrocław – Kłodzko. fot. użyczone / Michał Soroko/GDDKiA

Zobacz także

© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015