Jak profesjonalnie prowadzić fanpage na portalu Facebook? Część 3. 
Oznaczanie stron firmowych i osób publicznych

17 lipca 2015 11:10. © Tekst i pomysł na cykl: Kinga Rękawiczna | PR Media & Kreacja

Tematy: 


W tej części cyklu #socialmediamarketing START! zajmujemy się działaniami praktycznymi na portalu Facebook. W ubiegłym tygodniu omówiłam, co to znaczy „oznaczać” osoby na Facebooku, a także wyjaśniłam różnicę między profilem prywatnym i publicznym na portalu Facebook.

Dziś omówimy, jak strona firmowa lub osoba prywatna może oznaczyć publiczną stronę firmową. 
Zatem 3…2…1… #socialmediamarketing START!

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

Przed nazwą lub imieniem i nazwiskiem wpisujemy „małpę” – czyli znak „@”. Następnie, bez spacji, piszemy nazwę. Ja chcę oznaczyć swoją firmę Media & Kreacja, zatem wpisuję @media & kreacja, a Facebook sam dopowiada, czy to właśnie o tę stronę chodziło. Co ważne – między @ i nazwą strony nie można robić przerwy, nie klikamy znaku spacji. „Małpa” ma być „sklejona” z nazwą (trochę zabawnie to brzmi, ale przynajmniej zostało zwizualizowane). Natomiast już w samej nazwie strony może występować spacja, Facebook i tak ją „wyłapie” z podpowiedzi. Klikamy na tej stronie, którą chcemy oznaczyć – i gotowe. Pełna nazwa strony wyświetla się w kolorze niebieskim. Oznacza to, że jest już hiperlinkiem i przeniesie nas bezpośrednio do oznaczonej strony.

REKLAMA

Zobaczcie poniżej – z wpisanego słowa „media & kreacja” Facebook zaproponował kilka stron do wyboru. Ja kursorem wybieram tą, o którą mi chodziło, z żółtym logiem.

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

CIEKAWOSTKA: używając tego sposobu oznaczania, może się czasami zdarzyć, że nawet z poziomu fanpejdża, będziemy mogli czasami (ale to nie jest reguła) oznaczyć zarówno osoby prywatne (naszych znajomych) i strony publiczne. Można by rzec, że jest to niezbadana tajemnica Facebooka ;)

Administrator strony, którą oznaczyliśmy (lub osoba prywatna która została oznaczona), otrzyma powiadomienie o naszym działaniu.

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

Dzięki oznaczaniu inni użytkownicy Facebooka lub administratorzy stron, dowiedzą się, że o nich mówimy. Będą mogli się do tego odnieść, skomentować lub udostępnić dany post. Jest to jeden ze sposobów, dzięki którym wzrasta popularność naszego posta (czyli wpisu na profilu lub stronie) lub całego fanpejdża. I właśnie o to chodzi ;)
Kolejny przykład: pewien czas temu robiłam sesję reklamową dla Restauracji Miodowy Gryf. Wszyscy byli zadowoleni z efektów. Zdjęcia zostały wykorzystane na stronie internetowej, na fanpejdżu i do reklamy wielkoformatowej. Ja napisałam o nich u siebie na firmowym „fejsie”. Dzięki temu, ktokolwiek będzie chciał się wybrać na świetne pitne miody lub krewetki, wystarczy, że kliknie na linka zaznaczonej na niebiesko strony Miodowy Gryf i od razu przeniesie się na fanpejdż restauracji.

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

Jeżeli natomiast użytkownik, który nie zna mojej strony Media & Kreacja, odwiedzi stronę na Facebooku restauracji Miodowy Gryf, zobaczy zdjęcie tej oto pięknej, słowiańskiej dziewczyny. W opisie zdjęcia zobaczy także informację o autorze zdjęć i link do strony www oraz do strony firmy na Facebooku.

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

#socialmediamarketing START!. Screenshot. Przygotowała Kinga Rękawiczna

Wzajemne oznaczanie stron to według mnie także jedna z dobrych praktyk, o których powinni pamiętać administratorzy fanpejdży. Znajdzie zastosowanie we wszystkich serwisach, zarówno w informacyjnych, usługowych czy na stronach instytucji. Zawsze przecież z kimś współpracujemy, o kimś piszemy lub chcemy nawiązać z kimś dobre relacje. Nie zapominajmy, że media społecznościowe – jak sama nazwa wskazuje – właśnie temu służą – nawiązywaniu wirtualnych dobrych relacji ☺

Jeżeli potrzebujecie więcej, szybciej i bardziej dokładnie dowiedzieć się, jak „obsługiwać” social media dla kreacji własnego wizerunku lub promocji firmy czy instytucji – zachęcam do kontaktu. Media & Kreacja to kompleksowa opieka wizerunkowa osób, firm, instytucji samorządowych i kultury oraz osób publicznych. To także szkolenia z zakresu social – media i dziennikarstwa.

Zapraszam do kontaktu. 
Kinga Rękawiczna www.mediakreacja.pl
Facebook: www.facebook.com/socialmediapromocjaPR

Na portalu dziennik.walbrzych.pl widzimy się już za tydzień z kolejnym artykułem szkoleniowym w cyklu #socialmediamarketing START!

Wszystkie artykuły z cyklu #socialmediamarketing START! dostępne są TUTAJ:
https://dziennik.walbrzych.pl/tag/socialmedia/

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodano: 17 lipca 2015 11:10
`