Dodano: 8 maja 2019 13:12

Ekipy remontowe na stuletnim wiadukcie. Trwa remont trasy kolejowej ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju

Tematy: 


Piaskowanie, zabezpieczanie i ponowne malowanie – tak w skrócie można opisać pracę ekip remontowych na wiadukcie kolejowym w Bystrzycy Górnej. To kolejny etap remontu linii kolejowej numer 285 ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju. Renowacja liczącego blisko sto lat obiektu nie jest łatwa, choć, jak przyznają pracownicy ekipy, most jest w wyjątkowo dobrym stanie.

Rewitalizacja malowniczej trasy kolejowej ma kosztować blisko 130 milionów złotych. Pierwsze pociągi powinny wyjechać na tory w przyszłym roku. To ma być szybki i wygodny dojazd w Góry Sowie i Wałbrzyskie.

To przede wszystkim także piękna i bardzo malownicza trasa z licznymi zakrętami i wiaduktami. Znajduje się na niej około 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 dużych wiaduktów. Prace na jednym z nich, w Bystrzycy Górnej właśnie trwają.

Jest robiona antykorozja tego mostu, to znaczy jest piaskowany, później położone są powłoki lakiernicze, zabezpieczenie antykorozyjne. Ścierana jest stara farba i nanoszone są trzy warstwy farby na to, co zostało wypiaskowane – mówi w rozmowie z reporterem Dziennika Wałbrzych kierownik robót, Jan Czopik.

Stan obiektu ekipy oceniają na dobry, choć przyznają, że prace przy nim są bardzo trudne. Wiąże się to z faktem, że przejazd był łączony za pomocą nitów, a czyszczenie i zabezpieczanie takiego połączenia jest pracochłonne.

Wydaje mi się, że stal była też trochę inna, więc na te lata ciężko aż uwierzyć, że to jest w takim stanie. Kilkanaście takich obiektów jest, są niektóre, że są w gorszym stanie – dodaje kierownik robót.

Poza remontem torów, wiaduktów i innej infrastruktury, odtworzonych zostanie pięć przystanków kolejowych.

Remont wiaduktu kolejowego na linii 285 w Bystrzycy Górnej. 8.05.2019 r. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015