Tematy: wałbrzych
Na całym świecie ze wsparcia oferowanego przez Google w ramach inicjatywy Journalism Emergency Relief Fund skorzysta ponad pięć tysięcy lokalnych wydawców – informują wirtualnemedia.pl. W Polsce ponad 150.
Pomoc finansową dla lokalnych mediów, które ucierpiały w wyniku epidemii koronawirusa koncern ogłosił już w połowie kwietnia. Jak informuje serwis branżowy Wirtualne Media była ona skierowana do redakcji, które ucierpiały, ale rzetelnie informowały o pandemii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na ogłoszony konkurs wpłynęło 12 tysięcy zgłoszeń z blisko 150 krajów na całym świecie. Jak informował koncern, zgłoszenia rozpatrywane były między innymi pod kątem publikacji oryginalnych informacji w czasie kryzysu. Wydawcy musieli funkcjonować na rynku od co najmniej roku i zatrudniać od 2 do 100 osób.
W Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce wsparcie trafiło do 1550 wydawców – informują Wirtualne Media. Każda wybrana redakcja, pomimo kryzysu, nadal dostarczała swoim odbiorcom wysokiej jakości informacje.
W Polsce ze wsparcia skorzystało 150 wydawców. Są wśród nich między innymi „Tygodnik Tucholski”, „Tygodnik Podhalański” czy „Czas Chojnic”. Grant trafił także do naszej redakcji.