Dolny Śląsk. Ważna decyzja w sprawie budowy S8. Zatwierdzono wariant przebiegu pierwszego odcinka drogi

31 sierpnia 2021 11:23. Obecna droga krajowa numer 8 z Wrocławia do Kłodzka. fot. użyczone / GDDKiA

Jest decyzja środowiska dla odcinka drogi ekspresowej S8 z Łagiewnik do Wrocławia (Magnic). Tym samym rekomendowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wariant przebiegu tego odcinka, opisany, jako WPR1, został zatwierdzony.

Decyzja środowiskowa to ważny krok w kierunku budowy drogi. Określa ona wariant, w jakim będzie realizowana droga ekspresowa.

– Jej wydanie poprzedzone było szczegółową analizą różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych, a także spotkaniami informacyjnymi i konsultacjami społecznymi – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zaplanowana na tym odcinku inwestycja zakłada budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Trasa o długości blisko 33 kilometrów zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej numer osiem i będzie przebiegać przez tereny gmin Łagiewniki, Jordanów Śląski, Sobótka, Kąty Wrocławskie i Kobierzyce.

Na tym odcinku powstanie pięć węzłów drogowych, osiem mostów, dwadzieścia jeden wiaduktów i dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

Cały planowany odcinek drogi ekspresowej z Wrocławia do Kłodzka ma mieć blisko osiemdziesiąt kilometrów. Budowę podzielono na kilka odcinków: Kłodzko – Ząbkowice Śląskie (pododcinek Kłodzko – Bardo i Bardo – Ząbkowice Śląskie), Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki oraz Łagiewniki – Wrocław (Magnice).

Dla odcinka Łagiewniki – Ząbkowice Śląskie oraz dla pododcinka Ząbkowice Śląskie – Bardzo zakończyły się już konsultacje społeczne prowadzone przez RDOŚ we Wrocławiu w ramach procedury wydawania decyzji środowiskowej. Uzyskanie decyzji środowiskowych dla tych odcinków planowane jest w IV kwartale tego roku. Natomiast kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Bardo – Kłodzko będzie możliwa po analizie połączenia tego odcinka z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK 46 – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Cała trasa ma powstać do 2027 roku.

Dodano: 31 sierpnia 2021 11:23
`