Punkty PFRON w terenie - powiat wałbrzyski

Dodano: 15 kwietnia 2025 11:09

Dolnośląskie kosmetyki hitem na targach Pelene w Wilnie

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tematy: 


Dolnośląskie firmy promowały swoje produkty na targach kosmetycznych w Wilnie. Zdrowy miód, kremy z wody z lodowca, detergenty z nanotechnologią, naturalne peruki czy oleje tłoczone na zimno to tylko niektóre z produktów, którymi chwalili się nasi przedsiębiorcy.  Misja gospodarcza na targi do Wilna odbyła się w ramach programu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, a delegacji przewodniczył Damian Mrozek – Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

W targach Pelene 2025 w Wilnie udział wzięły firmy m.in. z Jemielna, Środy Śląskiej, Wilczyc czy z Milicza, aby zaprezentować potencjał dolnośląskiej branży kosmetycznej. Ta międzynarodowa wystawa to największa impreza branży kosmetycznej w krajach bałtyckich. Na wystawie prezentowane są najnowsze trendy ze światowego rynku kosmetycznego, a także organizowane są mistrzostwa ekspertów w dziedzinie urody czy seminaria dotyczące najświeższych informacji branżowych. W wydarzeniu udział wzięło ponad 350 wystawców z całego świata oraz blisko 25 tys. zwiedzających, co dało dolnośląskim firmom ogromne możliwości na wypromowanie swoich produktów i znalezienie nowych rynków zbytu.

Targi Pelene w Wilnie to pierwsza misja Dolnego Śląska na Litwę. Przyjeżdżają tu eksperci od zdrowia, urody, odnowy biologicznej z krajów bałtyckich. W tym roku obecni są także przedsiębiorcy z Dolnego Śląska, którzy prezentują swoje produkty wysokiej jakości i mogą poznać najnowsze trendy. Cieszymy się, że są ambasadorami nie tylko swoich marek, ale także naszego regionu – mówi Damian Mrozek, Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Jednym z uczestników targów była firma z 15-letnim doświadczeniem w branży kosmetycznej – Oleowita Oil, która specjalizuje się w produkcji olejów zimnotłoczonych oraz naturalnych kosmetyków.

REKLAMA

Jesteśmy producentem olejów zimnotłoczonych i zainteresowanie klientów jest spore, zwłaszcza tych zza granicy, ponieważ nasze produkty są unikatowe. W swojej ofercie mamy olej z pestek malin, z pestek truskawek, czarnego bzu czy jagód – tego nie da się zdobyć w innych krajach Europy – tłumaczy Anna Chmielowiec z firmy Oleowita Oli z Milicza.  – Braliśmy udział już wcześniej w innych misjach gospodarczych z tego projektu i te wyjazdy naprawdę przynoszą bardzo pozytywne i konkretne rezultaty, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy brać w nich udział – dodaje.

Firma Bijou Hair ze Środy Śląskiej produkuje systemy włosów naturalnych. Jak sami mówią, pomagają kobietom, które mają problem z wypadającymi włosami lub są w trakcie chemioterapii. Produkty marki wyróżniają się niezwykle cienką, niemal niewidoczną bazą oraz precyzyjną metodą implantacji włosów, co zapewnia maksymalnie naturalny efekt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jesteśmy już po kilku spotkaniach z potencjalnymi inwestorami w Wilnie, także ta globalna ekspansja naprawdę działa i mamy nadzieję, że przerodzi się to w trwalszą współpracę. Bardzo polecamy wyjazdy w ramach Going Global zwłaszcza małym przedsiębiorcom, którzy jeszcze się nie odważyli, może boją się tej biurokracji, ale nie ma czego się bać. Efekty, które można uzyskać dzięki udziałowi w takich targach naprawdę są znaczące i są tego warte – mówią Agata Matuszewska i Bartłomiej Babiński z firmy Bijou Hair.

Firma Vaco działa w branży chemicznej oraz kosmetycznej, oferując innowacyjne produkty do dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji.

Z Urzędem Marszałkowskim na takiej misji gospodarczej jesteśmy po raz pierwszy. Jest to bardzo ciekawa inicjatywa, która pozwala naszym dolnośląskim przedsiębiorcom zaistnieć i pokazać się szerszemu gronu, a nie zawsze nasze budżety pozwalają na wizytację takich targów. Trzeba przyznać, że warto pokazywać się na takich branżowych wydarzeniach, ponieważ to buduje relacje i pozwala nawiązać nowe kontakty – podkreśla Aleksandra Dzik z firmy VACO Retail.

Ważnym punktem misji gospodarczej była wizyta dolnośląskiej delegacji w Ambasadzie RP w Wilnie i spotkanie z chargé d’affaires ad interim, ambasadorem Grzegorzem Poznańskim. Podczas spotkania omówiono m.in. możliwości rozwoju współpracy, w tym w obszarze promocji gospodarczej i turystycznej Województwa Dolnośląskiego na Litwie. Ambasador podkreślał również, że rynek litewski jest bardzo bliski polskim przedsiębiorcom i warto z tego korzystać poprzez promocję naszych przedsiębiorstw.

Tu bardzo dużo osób zna język polski, około 180 – 200 tysięcy osób to populacja Polaków na Litwie. Mamy tu działającą infrastrukturę wspomagania naszego biznesu: zagraniczne biuro handlowe, ale też stowarzyszenie polskich przedsiębiorców na Litwie Corona. Jeżeli chodzi o branżę kosmetyczną, to polskie kosmetyki są tutaj bardzo popularne i pożądane – mówi Ambasador Grzegorz Poznański.

Misja gospodarcza na targi Pelene do Wilna odbyła się w ramach unijnego projektu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”. W tym roku na przedsiębiorców czeka jeszcze co najmniej kilkanaście misji gospodarczych w tym m.in. Viva Technology w Paryżu, World Summit w Amsterdamie, Expand North Star w Dubaju, Cyber Tech w Rzymie czy TechCrunch w San Francisco.

fot. użyczone Urząd Marszałkowski Województwa Dolnosląskiego

fot. użyczone Urząd Marszałkowski Województwa Dolnosląskiego

fot. użyczone Urząd Marszałkowski Województwa Dolnosląskiego

fot. użyczone Urząd Marszałkowski Województwa Dolnosląskiego

fot. użyczone Urząd Marszałkowski Województwa Dolnosląskiego

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz także