Dodano: 3 grudnia 2022 12:33

Budowa tuneli na S3 przekroczyła półmetek. Byliśmy w środku. Zobaczcie jak wygląda budowa

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tematy: 


Prace na budowie najdłuższego w Polsce tunelu drogowego drążonego metodą górniczą na trasie drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą przekroczyły półmetek. Obudowywanie jednej z naw tunelu zakończono już w 70 procentach.

Na początku należy dodać, że na jednym z dwóch budowanych w tej chwili odcinków S3 powstają, w całkiem niewielkiej odległości od siebie, dwa tunele: krótszy – budowany metodą odkrywkową, oraz ten mający ponad 2 kilometry długości – drążony metodą górniczą. W obu prace są już bardzo zaawansowane i przekroczyły półmetek:

– Trwają zaawansowane prace bitumiczne, jest też budowana obudowa ostateczna. Obecnie jest wybudowanych w jednej z naw 112 segmentów, w drugiej 78, czyli przekroczyliśmy już półmetek – powiedziała naszemu reporterowi Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

REKLAMA

Podobna sytuacja jest w drugim z budowanych tuneli. Tymczasem intensywne prace mostowe i bitumiczne trwają też na budowie poza tunelami – powstają dwa ostatnie odcinki S3: pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą i drugi, który skończy na granicy państwa w Lubawce:

– Na tym odcinku, na którym jesteśmy, czyli pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą stan zaawansowania robót to jest prawie 70%, natomiast bardziej zaawansowany jest odcinek przygraniczny, pomiędzy kamienną Górą a Lubawką, tam już prace sięgają 85%. – dodaje Magda Szumiata.

Ostatecznie budowa zakończyć ma się za 18 miesięcy, w pierwszej połowie 2024 roku. Trasa S3 połączy wtedy Świnoujście z południową granicą z Czechami, W 2027 roku Czesi planują zakończeniu budowy autostrady D11, która połączy S3 w Lubawce z Pragą.

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zobacz także