Dodano: 3 grudnia 2022 12:33
Budowa tuneli na S3 przekroczyła półmetek. Byliśmy w środku. Zobaczcie jak wygląda budowa
Prace na budowie najdłuższego w Polsce tunelu drogowego drążonego metodą górniczą na trasie drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą przekroczyły półmetek. Obudowywanie jednej z naw tunelu zakończono już w 70 procentach.
Na początku należy dodać, że na jednym z dwóch budowanych w tej chwili odcinków S3 powstają, w całkiem niewielkiej odległości od siebie, dwa tunele: krótszy – budowany metodą odkrywkową, oraz ten mający ponad 2 kilometry długości – drążony metodą górniczą. W obu prace są już bardzo zaawansowane i przekroczyły półmetek:
– Trwają zaawansowane prace bitumiczne, jest też budowana obudowa ostateczna. Obecnie jest wybudowanych w jednej z naw 112 segmentów, w drugiej 78, czyli przekroczyliśmy już półmetek – powiedziała naszemu reporterowi Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
REKLAMA
Podobna sytuacja jest w drugim z budowanych tuneli. Tymczasem intensywne prace mostowe i bitumiczne trwają też na budowie poza tunelami – powstają dwa ostatnie odcinki S3: pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą i drugi, który skończy na granicy państwa w Lubawce:
– Na tym odcinku, na którym jesteśmy, czyli pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą stan zaawansowania robót to jest prawie 70%, natomiast bardziej zaawansowany jest odcinek przygraniczny, pomiędzy kamienną Górą a Lubawką, tam już prace sięgają 85%. – dodaje Magda Szumiata.
Ostatecznie budowa zakończyć ma się za 18 miesięcy, w pierwszej połowie 2024 roku. Trasa S3 połączy wtedy Świnoujście z południową granicą z Czechami, W 2027 roku Czesi planują zakończeniu budowy autostrady D11, która połączy S3 w Lubawce z Pragą.

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa najdłuższego tunelu drogowego w Polsce drążonego metodą górniczą. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także
- Świdnica. Książę Bolko II wrócił do miasta
- Świdnica. Miasto dofinansuje kastrację i sterylizację psów i kotów
- Jedlina-Zdrój. Będzie budowane rondo. Będą duże utrudnienia dla kierowców
- Blisko 2 mln zł na nowe centrum Głuszycy. Rusza dokumentacja przetargowa
- Szczawno-Zdrój. Zamknięte ważne skrzyżowanie. Są objazdy
- Uwaga kierowcy utrudnienia na A4 w kierunku Katowic
Najczęściej czytane
Czeskie media piszą o scenach, jak z filmu. Obława na granicy z Czechami
Zmowa przetargowa na inwestycje komunalne? Tymi miastami poza Wałbrzychem interesują się śledczy
Podzamcze. O krok od tragedii
Tak głosował Wałbrzych. Mamy wyniki ze wszystkich komisji
Wałbrzych. Auto wjechało w płot. Kierowca uciekł