Dodano: 2 stycznia 2022 18:13
W tym roku koniec prac na S3 z Kamiennej Góry do Lubawki – zapewnia GDDKiA
Zakończenie prac na przygranicznym odcinku S3 z Kamiennej Góry do Lubawki zapowiada na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, chodzi o kilkunastokilometrowy odcinek, który doprowadzi… w pole. Po stronie czeskiej niewiele dzieje się w sprawie kontynuacji drogi.
Przygraniczy odcinek trasy ekspresowej to dość ciekawy fragment tej drogi, bo na piętnastu kilometrach powstają aż dwadzieścia cztery mosty. Pięć z nich wykonywanych jest w specjalnej technologii nasuwania.
– To tak naprawdę rekord Polski, Europy i świata. Nikt na żadnym, pojedynczym kontrakcie nie miał tylu obiektów nasuwanych – mówił kilka miesięcy temu naszemu reporterowi, Łukasz Kopertowski, kierownik robót mostowych.
REKLAMA
Na tym odcinku wybudowane zostaną także trzy węzły: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka, oraz dwa punkty kontroli granicznej.
Kierowcy tym fragmentem ekspresówki, który jak zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma być gotowy w tym roku, dojadą do lokalnej drogi w Czechach.
Jak już informowaliśmy, u naszego południowego sąsiada nie ruszyła budowa trasy D11 z Jaromierza do granicy w Lubawce. Czesi planują, że budowa tego odcinka może ruszyć najszybciej w 2026 roku. Zatem z S3 na ekspresową trasę po czeskiej stronie wjechalibyśmy najwcześniej w okolicy 2028 roku.

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Budowa trasy S3 – Kamienna Góra – Lubawka. Nasuwanie wielkich, betonowych płyt na podpory jednego z 25 budowanych na trasie obiektów moostowych. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także
- Wałbrzych. Tytoń i alkohol bez akcyzy. Policja zatrzymała 59-latkę
- Strażacy z Zagórza Śląskiego dostali nowy wóz. Auto warte 1,2 miliona złotych
- Dłuższy weekend z Kolejami Dolnośląskimi. Popularny bilet ważny przez całą majówkę
- Wałbrzych. Samorządowcy mają dość bezczynności Wód Polskich
- Wałbrzych. Otwarto najnowocześniejszą halę wspinaczkową w tej części regionu
- Wałbrzych. Bus uderzył w przyczepkę na obwodnicy. Utrudnienia na pasie w kierunku centrum
Najczęściej czytane
Jedlina-Zdrój. Nowe mieszkania czekają na chętnych
Wałbrzych. Szokujące sceny na Poniatowie. Młody mężczyzna wyciągnięty z auta i pobity
Bus przewrócony na bok. Wypadek 19-latka w Walimiu
Rafał Trzaskowski w Wałbrzychu. Mobilizacja przed finałem kampanii
Wałbrzych. Problemy na nowym skateparku. Masa wypełniająca szczeliny… roztopiła się