A4. Budować nową autostradę czy rozbudować istniejącą? Umowa na analizę podpisana

26 maja 2019 11:41. Korek na autostradzie A4. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Tematy: 


Pod uwagę brane są trzy warianty, jeden dotyczy rozbudowy istniejącej autostrady, dwa pozostałe budowy nowej A4 w nowym przebiegu. Analiza techniczno-ekonomiczno-logistyczna ma odpowiedzieć na pytanie, jakie będą skutki wyborów poszczególnych wariantów, a tym samym, który jest najlepszy. Chodzi o rozbudowę ponad 100 kilometrowego odcinka od Wrocławia do Krzyżowej.

Za przygotowanie analizy firma z Warszawy dostanie milion 700 tysięcy złotych. Wykonawca ma 270 dni na opracowanie dokumentu.

Analizowane będą trzy warianty.

Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Dolnośląski odcinek A4 wybudowany został w latach 30. ubiegłego wieku. Nie spełnia dziś żadnych kryteriów dla tego rodzaju drogi. Brakuje pasów awaryjnych czy miejsc obsługi podróżnych.

Trasą, na dobę, przejeżdża nawet sto tysięcy samochodów, a w czasie wypadków czy kolizji tworzą się wielokilometrowe korki.

Nie wiadomo jeszcze czy i kiedy znajdą się pieniądze na ewentualną rozbudowę czy budowę nowej A4.

Według generalnego pomiaru ruchu, które robimy co pięć lat, to mniej więcej co pięć lat, dwukrotnie wzrasta ruch. To to wskazuje na wagę tego problemu – mówi Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodano: 26 maja 2019 11:41
`