Tematy: remonty rewitalizacja wałbrzych
Remont piętnastu budynków komunalnych to część projektu rewitalizacji miasta, na który Wałbrzych otrzymał 120 milionów złotych wsparcia z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. W planach jest głęboka modernizacja, w związku z tym mieszkańcy będą musieli czasowo lub na stałe przeprowadzić się do innych lokalizacji. W organizacji przeprowadzek mają pomóc latarnicy społeczni. Na te stanowisko magistrat zatrudnił dwie kobiety.
Panie pełniące funkcję latarnika społecznego będą pracować do końca 2019 roku w budynkach przeznaczonych do rewitalizacji. Ich zadanie to kompleksowa pomoc lokatorom w organizacji całej procedury przeprowadzek. Szczególnie chodzi o osoby, które mają niejasną sytuację mieszkaniową.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W takich przypadkach latarnik pomoże w skontaktowaniu się z prawnikiem, działem windykacji czy biurem lokalowym. Pomoże wypełnić odpowiednią dokumentację i wskaże instytucje, w których mieszkańcy powinni dopełnić formalności. Nowe stanowiska wzorowane są na doświadczeniach Łodzi, w której latarnicy społeczni pracują już od dwóch lat.
Pieniądze na rewitalizację kamienic, z których będą musieli wyprowadzić się lokatorzy, to część 120 milionów złotych wsparcia z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Projekt zakłada modernizację przestrzeni publicznej, ale także remont piętnastu gminnych budynków.
Prace zakładają nie tylko termomodernizację i remonty części zewnętrznych, ale także kompleksową przebudowę wnętrz, wymianę ogrzewania czy budowę wind w budynkach liczących więcej niż trzy piętra. Zakres remontów jest duży, dlatego mieszkańcy kamienic będą musieli czasowo lub na stałe przeprowadzić się do innych lokali. Chodzi o około 120 rodzin lub osób mieszkających samotnie.