Tematy: wałbrzych
2 kwietnia w ramach obchodów „Wałbrzyskiego Dnia Autyzmu” z inicjatywy rodziców przeprowadzona została Kampania Społeczna, mająca na celu propagowanie wiedzy o tym czym jest autyzm oraz obalająca stereotypowe postrzeganie osób z tym zaburzeniem.
Jak co rok partnerem akcji był ZDKiUM, który umożliwił przeprowadzenie jej w autobusach komunikacji miejskiej. Swoim patronatem działania objął Prezydent Miasta Wałbrzycha oraz Pełnomocnik ds Osób Niepełnosprawnych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W „Autystobusach”, na liniach – A i 5 – pod opieką opiekunów podróżowały osoby z autyzmem. Pasażerom rozdawane były ulotki informacyjne, próbowano rozmawiać o problemach osób z autyzmem. Tradycyjnie w akcję włączyli się harcerze.
Na znak solidarności z osobami z autyzmem, kolejny raz, podobnie jak tysiące obiektów na w Polsce i na świecie, na niebiesko podświetlono budynki Starej Kopalni.
***
Badania mówią, że 95% Polaków nie potrafi wyjaśnić czym jest autyzm, 54% społeczeństwa czerpie wiedzę o autyźmie z filmów i seriali, a tylko 10% obywateli zdaje sobie sprawę, jak często diagnozowany jest autyzm (1 na ok.100 przypadków).