Tematy: pociag złoty pociąg
Zakończyły się badania na 65 km linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych, jakie na zlecenie Piotra Kopra prowadziła ekipa Przedsiębiorstwa Badań Geofizycznych z Warszawy.
O zakończeniu badań poinformował na Facebooku Piotr Koper, w swoim wpisie nie ukrywając ogromnych nadziei i optymizmu, co do wyników badań.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzisiaj, zakończyliśmy badania na 65 – tym km trasy Wrocław – Jelenia Góra, trzy tygodnie cieżkiej i mozolnej pracy, mam nadzieje, graniczącą z pewnością, że przyniesie nam efekt o którym marzymy. Dziękuję wszystkim instytucjom wydającym pozwolenia na badania w tym terenie za wyrozumiałość i chęć współpracy. Dziękuję firmie Catering Kantyny Sp. z o.o za karmienie całej ekipy smacznymi posiłkami. Dzięuję Panu inż. Tomaszowi Siwcowi za nadzór nad całą akcją. Szczególne podziękowania kieruję do mojej rodziny, żony Doroty i mojego syna Pawła, którzy zawsze byli przy mnie i wspierali mnie swoją pracą.
REKLAMA
To już trzecia próba odnalezienia tunelu, w którym mógłby być ukryty legendarny już „złoty pociąg”. Zaplanowane na około tydzień badania wydłużono o następnych kilkanaście dni. W tym roku ponownie skupiono się jedynie na pracach nieinwazyjnych – zastosowano 4 rodzaje badań, m.in. mikrograwimetryczne i elektrooporową tomografię gruntu.
Na ostateczne wyniki i podsumowanie badań przyjdzie poczekać następnych kilka tygodni, ponieważ tyle właśnie zajmie naukowcom z Warszawy analiza danych uzyskanych na 65 km w Wałbrzychu. Wtedy okaże się, czy historię o tunelu i złotym pociągu włożymy między bajki czy Piotr Koper po trzech latach będzie mógł świętować sukces.