Dodano: 7 lipca 2020 15:44

3 tysiące ton betonu nad czynną linią kolejową. Budimex wylewa wiadukt na węźle Reja

Tematy: 


Prawie 3 tysiące ton betonu zostanie zużyte do wylania pierwszej nitki wiaduktu nad czynną linią kolejową Wrocław – Jelenia Góra w ramach zachodniej obwodnicy Wałbrzycha. To jedna z kluczowych inwestycji tej budowy.

Beton lany będzie przez 24 godziny non stop. Prace prowadzone bedą rownież w nocy. Zanim jednak stało się to możliwe, nad torami drogowcy musieli zbudować specjalną “klatkę”, która oddzieliła i uszczelniła konstrukcję wiaduktu. Następnie ułożono profile i rozciągnięto i naprężono stalowe liny, które po zalaniu betonem mają sprężyć cała konstrukcję.

Prace są o tyle skomplikowane, że trwają nad czynną linią kolejową, po której co kilkadziesiąt minut przejeżdża pociąg. Stąd między innymi ogromne tempo prac. Prace przygotowawcze prowadzono późno w nocy, tak aby można było na kilka godzin wyłączyć napięcie w sieci trakcyjnej.

Wylewanie wiaduktu nad czynną linią kolejową przy ulicy Kolejowej. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Zobacz także

© DTP Service s.c. Wałbrzych 2015