PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rewitalizację linii kolejowej z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Prace mają zakończyć się za trzy lata. Skorzystać mają nie tylko mieszkańcy miejscowości znajdujących się na trasie linii numer 285, ale także turyści odwiedzający okolice Ślęży i Świdnicy.
Podpisana umowa dotyczy zaprojektowania i wykonania robót na linii kolejowej numer 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście, wraz z odcinkiem linii 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Plusów rewitalizacji tej trasy jest kilka. Przede wszystkim mieszkańcy podwrocławskich miejscowości otrzymają dogodne połączenie. Na linii przebiegającej przez Sobótkę Zachodnią skorzystają bez wątpienia także turyści, wyjeżdżający w rejon masywu Ślęży czy Świdnicy.
Szacuje się, że podróż z dolnośląskiej stolicy do Świdnicy ma trwać od 60 do 80 minut, czas zależy od liczby przystanków, na których staną pociągi. Wiadomo już, że na 14 przystankach pojawią się nowe, dodatkowo oświetlone i oznakowane perony. Po remoncie pociągi na 60 kilometrowym odcinku będą mogły kursować z prędkością od 80 do 100 kilometrów na godzinę.
W tym roku prace zaplanowano na odcinku Sobótka Zachodnia – Świdnica Miasto. W przyszłym roku Sobótka Zachodnia – Wrocław Główny. Rewitalizacja zakończy się na przełomie 2020/2021 roku.
To jednak nie koniec kolejowych planów w tym rejonie. Znaczenie tej trasy znacznie wzrośnie po przebudowie odcinka ze Świdnicy przez Jugowice do Jedliny Zdroju. Tu rewitalizacja trwa już od ubiegłego roku i zakończy się za rok. Projekt kosztuje 110 milionów złotych.