Dodano: 10 lipca 2023 11:54
1,3 miliona złotych na bilbordy reklamowe? Urzędnicy tłumaczą: chodzi o przekazywanie informacji
Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Milion trzysta tysięcy złotych zapłaciła gmina Wałbrzych za postawienie ośmiu bilbordów wielkoformatowych. Tyle przynajmniej zaplanowano na ten cel w budżecie miasta w 2022 i 23 roku. Pomimo dwukrotnej prośby przez dwa tygodnie nie dostaliśmy odpowiedzi na pytania o rzeczywisty koszt inwestycji.
Stalowe konstrukcje do zawieszenia reklam stanęły w ośmiu lokalizacjach. Jak informuje Edward Szewczak – rzecznik Urzędu Miasta w Wałbrzychu dwa z nich wykonała za kwotę prawie 200 tysięcy złotych firma wyłoniona w przetargu. Budowę pozostałych tablic informacyjnych zlecono Zakładowi Aktywności Zawodowej „Victoria”, który będzie także zarządzał tablicami. Na jakich zasadach i ile ostatecznie zapłacono? Tego urzędnicy nie ujawniają.
Po co miastu bilbordy reklamowe? Rzecznik magistratu tłumaczy, że nie chodzi o reklamę, a o przekazanie informacji:
– To przestrzeń do informowania mieszkańców o działaniach miasta, związanych z funkcjonowaniem gminy, samorządu, organizacji pozarządowych, klubów sportowych itp. Na tablicach pojawiać się będą informacje inicjatywach miasta, jego problemach, o akcjach społecznych i innych darmowych inicjatywach różnych instytucji w tym również miejskich imprezach. – mówi Edward Szewczak, rzecznik wałbrzyskiego urzędu miasta.
Osiem wielkoformatowych konstrukcji postawiono na terenie w zasadzie całego miasta pomimo przyjętej w listopadzie ubiegłego roku tzw Uchwały Krajobrazowej, mającej w założeniu uporządkować i ograniczyć pojawianie się reklam wielkoformatowych w przestrzeni Wałbrzycha.
– Uchwała krajobrazowa w wybranych miejscach i na rygorystycznych zasadach dopuszcza możliwość budowy nośników (tablic) informacyjnych. Jednym z głównym warunków w/w uchwały jest sposób wykorzystania nośnika wyłącznie do rozpowszechniania informacji o wydarzeniach (akcjach) niekomercyjnych. Ponadto celem tzw. Uchwały krajobrazowej, o czym wielokrotnie wspominaliśmy nie jest likwidacja reklam w mieście, ale uporządkowanie zasad ich lokalizacji. – dodaje Edward Szewczak.
Sprawie będziemy się przyglądali.
![](https://dziennik.walbrzych.pl/wp-content/themes/lbw/img/AP-baner.jpeg?x69247)
Zobacz także
- Katastrofa budowlana w Jedlinie-Zdroju. Zawalił się stropodach dawnego kina
- Pożar samochodu na Wańkowicza. Ulica całkowicie zablokowana
- Głuszyca. Nowa atrakcja. Turyści i mieszkańcy zachwyceni
- Tajemniczy wybuch w Wałbrzychu. Metan? Petarda? Butla z gazem?
- Ważna decyzja w sprawie autostrady z Trutnova do granicy z Polską. To przedłużenie S3
- Wałbrzych. Mniej dawców krwi, więcej wypadków i zapotrzebowań
Najczęściej czytane
Wałbrzych. Nowy cennik biletów na wieżę widokową. Są dwie zmiany
Ważna decyzja w sprawie autostrady z Trutnova do granicy z Polską. To przedłużenie S3
Wałbrzych nie poradził sobie z jednym, Świdnica będzie miała trzydziesty pierwszy. Ogłoszono konkurs na potężny mural
Szczawno-Zdrój. Zabawa w rytmie disco. Dziś kolejna impreza
Tysiące turystów na wieży widokowej. Niektórzy chcą wykupić abonament!