Dodano: 10 lipca 2023 11:54
1,3 miliona złotych na bilbordy reklamowe? Urzędnicy tłumaczą: chodzi o przekazywanie informacji
Do informacji, które tu opisujemy pierwsi dotarli reporterzy Dziennika Wałbrzych. Dziękujemy za to, że nas czytacie. Jeśli macie ciekawe informacje, lub byliście świadkami zdarzenia / wypadku – dajcie nam znać! Dziękujemy!
Milion trzysta tysięcy złotych zapłaciła gmina Wałbrzych za postawienie ośmiu bilbordów wielkoformatowych. Tyle przynajmniej zaplanowano na ten cel w budżecie miasta w 2022 i 23 roku. Pomimo dwukrotnej prośby przez dwa tygodnie nie dostaliśmy odpowiedzi na pytania o rzeczywisty koszt inwestycji.
Stalowe konstrukcje do zawieszenia reklam stanęły w ośmiu lokalizacjach. Jak informuje Edward Szewczak – rzecznik Urzędu Miasta w Wałbrzychu dwa z nich wykonała za kwotę prawie 200 tysięcy złotych firma wyłoniona w przetargu. Budowę pozostałych tablic informacyjnych zlecono Zakładowi Aktywności Zawodowej „Victoria”, który będzie także zarządzał tablicami. Na jakich zasadach i ile ostatecznie zapłacono? Tego urzędnicy nie ujawniają.
Po co miastu bilbordy reklamowe? Rzecznik magistratu tłumaczy, że nie chodzi o reklamę, a o przekazanie informacji:
– To przestrzeń do informowania mieszkańców o działaniach miasta, związanych z funkcjonowaniem gminy, samorządu, organizacji pozarządowych, klubów sportowych itp. Na tablicach pojawiać się będą informacje inicjatywach miasta, jego problemach, o akcjach społecznych i innych darmowych inicjatywach różnych instytucji w tym również miejskich imprezach. – mówi Edward Szewczak, rzecznik wałbrzyskiego urzędu miasta.
Osiem wielkoformatowych konstrukcji postawiono na terenie w zasadzie całego miasta pomimo przyjętej w listopadzie ubiegłego roku tzw Uchwały Krajobrazowej, mającej w założeniu uporządkować i ograniczyć pojawianie się reklam wielkoformatowych w przestrzeni Wałbrzycha.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
– Uchwała krajobrazowa w wybranych miejscach i na rygorystycznych zasadach dopuszcza możliwość budowy nośników (tablic) informacyjnych. Jednym z głównym warunków w/w uchwały jest sposób wykorzystania nośnika wyłącznie do rozpowszechniania informacji o wydarzeniach (akcjach) niekomercyjnych. Ponadto celem tzw. Uchwały krajobrazowej, o czym wielokrotnie wspominaliśmy nie jest likwidacja reklam w mieście, ale uporządkowanie zasad ich lokalizacji. – dodaje Edward Szewczak.
Sprawie będziemy się przyglądali.

Zobacz także
- Rafał Trzaskowski na Dolnym Śląsku. W harmonogramie wizyty nie ma Wałbrzycha
- Czadrów. Martwe zwierzęta i zaniedbany pies. Sprawą zajmuje się policja
- Zielony budżet obywatelski w Dzierżoniowie bez głosowania. Miasto zrealizuje sześć projektów
- Głuszyca. Ponad 100-letnie kamienice do remontu. Ocieplonych zostanie 31 budynków
- Za kilka dni otwarcie Leroy Merlin w Szczawnie-Zdroju. Market tej sieci powstaje także w Dzierżoniowie
- 22. Festiwal Księżnej Daisy ogłoszony. Znamy program imprezy
Najczęściej czytane
Wałbrzych. Zmiana organizacji ruchu na nowo budowanym rondzie
Będzie remont tunelu kolejowego na trasie do Czech. Mają nią jeździć pociągi do Hradca Králové
Wałbrzych. Podpisano umowę na remont zabytkowej kamienicy
Najpiękniej położona stacja kolejowa na Dolnym Śląsku wystawiona na sprzedaż. Cena wcale nie wygórowana
Trzy nowe rezerwaty przyrody na Dolnym Śląsku. Jeden niespełna trzydzieści kilometrów od Wałbrzycha