Odnaleźli jedynie kilkunastocentymetrowy fragment szyny. Koniec marzeń o Złotym pociągu?

19 sierpnia 2016. 19.08.2016 Wałbrzych. Kilkunastocentymetrowy fragment szyny kolejowej to jedyny odnaleziony, namacalny ślad mogący świadczyć o istnieniu tajemniczego tunelu na 65 km linii Wrocław Wałbrzych. Fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Czwarty dzień poszukiwań Złotego pociągu nie przynosi spodziewanych rezultatów. Ekipa wykonała drugi przekop o głębokości 6 m w miejscu, w którym georadar ekipy z Ostrołęki wskazał wyraźne anomalie, zinterpretowane później jako strop tunelu. Jak przyznał na dzisiejszym południowym brifingu kierownik budowy Tomasz Siwiec, była to naturalnego pochodzenia kopuła z iłu, dająca taki właśnie obraz na urządzeniu georadarowym. Jedynym odnalezionym i namacalnym dowodem na istnienie w tym miejscu infrastruktury kolejowej jest wykopany dziś na głębokości ok. 5 metrów kilkunastocentymetrowy fragment szyny kolejowej, pochodzący z prawdopodobnie z okresu II wojny światowej.

Ani Piotr Koper, ani Andrzej Gaik, ani też Tomasz Siwiec nie potwierdzili sensacyjnych spekulacji portalu Walbrzych24.com o odnalezieniu tunelu. Rzekomy tunel pozostaje więc jedynie w sferze marzeń i spekulacji dziennikarskich.

Pryska powoli sen odkrywców o złotym pociągu. Ostateczne podsumowanie prac nastąpić ma co prawda w sobotę, a ich zakończenie w najbliższą środę, jednak ani członkowie ekipy, ani sami eksploratorzy nie pokładają już w działaniu wielkiej nadziei. Po zakończeniu drugiego wykopu pozostał do wykonania jeszcze jeden, ostatni, jednak jak powiedział dziś Piotr Koper – odczuwa rozczarowanie dotychczasowym brakiem jakichkolwiek wyników.

Prysł mit składu pancernego ukrytego na 65 km. Po wielkich planach i nadziejach pozostały do zapłacenia gigantyczne rachunki i teren, który trzeba przywrócić do stanu pierwotnego. Taki scenariusz odkrywcom zdecydowanie nie jest na rękę – z pewnością liczyli, że po odnalezieniu tunelu unikną choćby części tych, równie kosztownych co rozkopywanie terenu, prac.

 

17.08.2016 Andreas Richter pokazuje wyniki badań georadarowych niezależnej firmy z Ostrołęki. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

17.08.2016 Andreas Richter pokazuje wyniki badań georadarowych niezależnej firmy z Ostrołęki. fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Komentarze

Dodano: 19 sierpnia 2016
  • schramm napisał(a):

    tunel jest w pobliżu robionych wykopów są tam wagony towarowe puste w kilku jest cos podobne do miału jak można było go ominąć i to z taką z taka precyzja ,przetnijcie nasyp okolo 40 metrow od mostu do glebokossci 3metry ponizej dzisieszego torowiska okolo 10m w strone urzedu skarbowego i macie

  • Maciej napisał(a):

    Zaraz, zaraz. Nic nie pryska. Co robi szyna kolejowa 5 metrów pod ziemią?

  • wiesław napisał(a):

    czy nikt nie kapuje!!!sprawa przycichnie a oni po cichutku go wydrapią

  • Pozostałe informacje
    © DTP Service s.c. Wałbrzych 2015